» Flytten gick till Vingården «

Den här sommaren har jag haft mina hästar i Valedale, planen var att flytta tillbaka till Steve där jag alltid stått men jag har nu ångrat mig och ska testa ett annat stall.
 
Jag har hela förmiddagen flyttat alla mina saker och hästar till Vingården, jag ska stå här på prov och ifall jag trivs stannar jag. Vi får se men herregud jag gillar verkligen Vingården har kommit på massor med fördelar ;)
  • Bra levlingsmöjligheter när man kanske bara har en 20 min på sig, Både VG, RH och GÅD
  • Nära till GÅD och fiskeuppdragen
  • Stort och fräscht
  • Rätt centralt
Här kommer lite bilder på hur jag gör när jag flyttar allting.
 
 
Veterinären kollar igenom alla hästarna 1 vecka innan. När jag Packat all utrustning och annat (Tar minst 2 dagar) Och flytt dagen har kommit så får alla hästar duschas och schamponeras.
 

 
När alla hästar är tip topp rena sätts alla skydd och läder grimmor på, sedan lastas de och får hösilage.
 

 
Medan hästarna äter i transporten städar jag ur hela stallet.
 

 
När vi är framme vid stallet lastas hästarna ur en och en.
 

 
Sedan stallar jag upp dem på bästa möjliga vis.
 
  • Nightwhisper - Den bästa boxen, han börjar bli till åren och orkar inte med att de andra ska vara så nära hela tiden.
  • Moonie och Kingen - Passar varandra som handen i handsken och får därför dela på den stora.
  • Queen -. Passar bra i mellanboxen då hon är snäll mot alla andra hästarna.
  • Rockstar - Tränas mest och står därför inte inne lika mycket. Han fick alltså ta den mörka boxen då de inte spelar någon större roll.
Hur gör ni vid flytt dags? (Om ni flyttar runt)
 

 


Jätte fin blogg, läsvärda inlägg också :D

Svar: Åh tack så mycket! :)
Courtney Silverhill

2013-08-19 // 12:23:55

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback