» Galopp träning med Kingen «

Hej på er! Har galopp tränat Kingen här nu på morgonen. Han behöver få upp sin kondition efter betet och då tycker jag att det är absolut bäst att galoppera lungt på lång distans.
 
 
Börjar på plana sträckor och får till den galopp jag vill ha.
 

 
 
Sedan får han kämpa med lite lutning, det här får hästen mjölksyra av och det är viktigt att skritta en bit efter varje backe.
 

 
 
Vi stöter också på nedförsbackar som får honom att tänka till extra då det är lättare att snubbla till här.
 

 
 
Efter passet duschade jag honom länge och sedan gick vi ut på en promenad för att han skulle torka, sedan fick Kingen komma in i en helt ren box med nytt torv vilket han älskar. Det kan jag förstå, vem tackar nej till en renbäddad säng? ;)
 

 
Missa inte att läsa intervjun med mig på Eves blogg på söndag klockan 12.00! :)
 




Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback