» MIn bästa vän Melanie, avsnitt 4 (sista avsnittet) «

Det här är en serie som handlar om Amanda & Melanie och deras hästar Prins och Alaska. Den är skriven och berättad utav Amanda själv, därför heter serien "Min bästa vän Melanie". Just denna delen i serien kan för några vara väldigt obehaglig och det är inte alls meningen att göra någon ledsen. Den har heller ingenting med mitt irl liv att göra.
 
 

Detta har hänt: Melanie har fått reda på att hon har ett medfött hjärtfel som är ännu värre än väntat och hon förnekar inte längre att hon nog inte klarar sig ifrån den.
 
 

 
Det har gått några dagar sedan Melanie förlorade kampen mot sin sjukdom, det är tommare än någonsin i stallet och jag kämpar mig igenom varje timme utan henne.
 

 
Jag är vid hennes grav varje dag, berättar om min vardag utan henne, berättelser och minnen. Gråt & skratt.
 

 
En dag rymmer Alaska från hagen och Prinsen följer med (såklart), De står länge vid graven och nosar, precis som om de pratar med Melanie.
 

 
Efter en lång stund börjar Prinsen traska hemmåt.
 

 
Men Alaska följer inte med honom, hur mycket Prinsen än ropar så står Alaska som fast frusen.
 

 
Han tänker inte lämna Melanie och börjar sorgligt nog också matvägra. Efter 2 dagar utan resultat bestämmer jag mig för att befria honom från sin sorg.
 

 

 
 
Jag kan svära på att jag och Prinsen ibland ser Melanie och Alaska på de gröna ängarna mellan solstrålarna, Lyckliga, tilsammans och - förevigt på trapalanda.
 
Statist är min bästa "Doris" Ellie Gladeforce som jag för i övrigt efterlyser! :)
 



Nej gud vad sorgligt :'(

2013-08-18 // 14:51:30

herregud jag hålde på att gråta ihop när jag läste att hästen också snyft dog :´(

2013-08-18 // 15:27:32

jag kan inte hålla det mer

2013-08-18 // 15:27:57

Guud vad bra den blev :') <3
Vad bra du satte ihop allting!
Dags att göra ett dagsuppdrag för en till serie? ;D <3

Svar: JAG VISSTE ATT DU VAR HÄR! Jaaa men verkligen i need yoou darling <3 :D
Courtney Silverhill

2013-08-18 // 23:45:39

Åhh sååååå sorgligt, skulle aldrig stå ut :(

2013-08-19 // 06:45:12

Åh fy vad sorglig men ändå vacker historia. Du är verkligen jätteduktig på att skriva!

Svar: Nemen tack så himla mycket! :)
Courtney Silverhill

2013-08-19 // 19:54:30

När jag läste att hästen avlivades/dog kom tårarna, fy vad sorgligt att först mista ens bästa vän och sen se en häst lida. Så bra! <3

Var lite för inne i serien ._.

Svar: Åh tack! jamen det är det som är meningen :) <3 kram på dig!
Courtney Silverhill

2013-08-26 // 11:10:20

Courtney, WOW, jag kan inte säga annat!

Svar: Oh tack :D
Courtney Silverhill

2014-06-14 // 19:40:19

Usch, vad sorglig, men ändå vacker. Först varden spännande men sedan blev den mer och mer sorglig. Till slut var jag på vippen att börja gråta. Men jättebra skrivet, Courtney!<3

2015-01-09 // 13:58:09

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback