» Western med Popstar «

Idag har jag testat att rida med en western sadel och lite andra western inspirerade saker på Popstar. Jag måste säga att han skötte sig väldigt bra. Trots kylan och nya saker på ryggen var det inte mycke hopp o studs för hans del. Jag började rida med en tjockare kappa men frös så vi red mot Ridhuset istället. Väl framme hade de värmt upp där inne ordentligt så jag kunde rida i T-shirt, vilket var väldigt skönt! Det kändes som att Popstar slappnade av ordentligt i vissa stunder och jag kom åt honom ordentligt i traven. Jag tror att han kommer börja slappna av mer när han utvecklats mer och fått lite mer självförtroende.

 
 
 
 
Och hurrni är han inte snygg som western häst?
 


Det var härfrån jag fick inspiration till en western vecka med Sneakydragons! Perfekt sätt att kicka igång året på tänkte jag och våran underbara ägare Evelina Silverknight gav sitt godkännande för att jag skulle få genomföra detta med klubben :) fina du <3
 
Såhär ser schemat ut:
 
Western vecka med Courtney! - Denna vecka ska vi åka tillbaka i tiden och leva som riktiga cowboys. Sitta vid brasan och äta vita bönor och dricka rom i mängder (skämt åsido). Denna vecka står lite SC på spel men kom ihåg att det viktigaste är att vi har kul och får en grym start på ett nytt år!
Var westernklädda hela veckan lång!

Måndag 6 Jan - 19.30

Vi tämjer våra vilda mustanger med en nybörjar lektion. Vi möts i VD/Druid paddocken.

Tisdag 7 Jan - 19.00

Western utställning + Grillning - Snyggast western outfit vinner! Vi möts hos gubben vid VD sjön. 100SC står på spel!

Onsdag 8 Jan - 20.10
"Tha Hug" + mini möte
Samlas uppe vid VG (Gulklädda)

Torsdag 9 Jan  - 19.30
Distansritt + tävling - Vi kör alla westerntävlingar på Jorvik och avslutar med resultattävling på hemlig bana (western). Vi möts på VG, 100SC står på spel!
 
HEY HOO
 




Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback