» Min bästa vän Melanie, avsnitt 1 «

Det här är en serie som handlar om Amanda & Melanie och deras hästar Prins och Alaska. Den är skriven och berättad utav Amanda själv, därför heter serien "Min bästa vän Melanie".
 
 

 
 
Det var tävlingsdag. Melanie hade försökt övertala mig att åka med på den här tävlingen sedan i höstas, och tillslut orkade jag inte säga emot längre så vi anmälde oss. Melanie är verkligen en sån person som kan få en att göra vad som helst och hon verkar inte vara rädd för någonting.
 

 
 
Väl framme i tävlingsstallet hoppade mina nerver igång men Melanie försökte lugna mig.
 

 
 
Vi kollade på första klassens framridning innan det var våran tur att gå banan, och det var inte förens då jag insåg att det var en ganska stor tävling.
 

 
 
När vi gick banan kändes hinderna som hus. Melanie pladdrade på om sina teorier och jag förstod inte hur hon kunde vara så lugn?
 

 
 
Jag hoppade före Melanie, och det gick förvånansvärt bra. Allting bara rann av mig när jag väl var där inne och Prinsen skötte sig exemplariskt.
 

 
 
Sedan var det Melanies tur och jag hade ordnat så att en tjej höll i Prinsen, så jag kunde kolla på henns runda.
 

 
 
Duktiga, fina Alaska flög över hinderna.
 

 
 
Plötsligt ser jag Melanie tappa balansen och jag hör att hon skriker till.
 

 
 
Hon saktar av och jag förstår inte alls vad som händer, är hon skadad?
 

 
 
Hon kastar sig av Alaska och jag förstår då att det är någonting som är fel.
 

 
 
Jag hör hur hon står och kippar efter andan, jag kramar om henne och hon ramlar ihop, där sitter jag i ridhuset och håller om henne tills en ambulans kör in och hämtar henne.
 

 
 
Sedan står jag med Prins & Alaska och ser Ambulansen försvinna mot sjukhuset.
 
Hur ska det gå för Melanie? Missa inte nästa spännande avsnitt!
 

 
Tack min bästa Ellie Gladeforce "Doris" för hjälp med HELA serien, SSOellie.blogg.se
 

 
 


Hej! Jättejättebra blogg! :D
Satt just & läste igenom alla inlägg och tyckte att allihop vad superbra! Jag funderar på att starta en liknande blogg, men skulle behöva lite tips. Skulle du antingen kunna mejla mig på Starstable eller skriva ett inlägg på din blogg? :) Du kanske till och med vet någon som söker en tjej att starta en sådan blogg med? För jag skulle tycka det var jätteroligt om jag & en annan tjej kunde starta en tillsammans!

Svar: Hejsan! :) Postar dig på Starstable strax! Kram
Courtney Silverhill

2013-07-04 // 10:45:23

Spännande! Dina serier är verkligen jättebra! :D

Svar: Tack så jätte mycket! :)
Courtney Silverhill

2013-07-04 // 10:46:53

WOOPA :D GRYMT BRA SERIE <3

Svar: Wiiie härligt att du tycker om den! :D
Courtney Silverhill

2013-07-04 // 15:05:52

Satan vad grym den blev! :D Duktiga Nemo!!!!!

Svar: Visst!? Du måste ju kommentera när du e inne på Blogg.se Ellie! Så du länkar till din blogg haha :)
Courtney Silverhill

2013-07-04 // 15:43:13

Jättebra serie! :D Spännande! :o

Svar: Tack så jätte mycket! :))
Courtney Silverhill

2013-07-04 // 17:15:32

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback