» Min bästa vän Melanie, avsnitt 2 «

Det här är en serie som handlar om Amanda & Melanie och deras hästar Prins och Alaska. Den är skriven och berättad utav Amanda själv, därför heter serien "Min bästa vän Melanie".
 

 
 

 
Detta har hänt: Amanda och Melanie var på tävling när Melanie plötsligt hoppar av under tävlingen, Amanda springer fram till henne och hör hur hon kippar efter andan, Melanie kramar om Amanda som ramlar ihop i ridhuset och en ambulans kommer och hämtar henne.
 
 
Ensam kvar står jag med Prinsen och Alaska och förstår inte alls vad som är fel med Melanie.
 

 
Dagen efter tävlingen och olyckan åker jag tidigt till stallet för att kolla till Prinsen och Alaska, jag har inte hört någonting från Melanie ännu och jag är riktigt orolig.
 
 
Men när jag kommer dit står Melanie redan och pysslar med Alaska och jag blir så himla lättad!
 

 
 
Melanie förklarar att läkarna upptäckte ett medfött hjärtfel, hon ska medecineras för att det ska bli bättre. Men Melanie själv är inte ett dugg orolig och jag antar att jag inte heller ska vara det.
 

 
Vi tar en ridtur och pratar om det som hände, och allting känns faktiskt bättre när jag hör hur orädd Melanie är.
 
 

 
 

 
När vi galopperat en stund hör jag hur Melanie kippar efter andan och skriker tillslut att vi måste stanna!
 
 
Jag ser hur hon håller ena handen på hjärtat och försöker stanna Alaska med bara en hand vilket tar en liten stund.
 

 
När vi fått stopp på hästarna hoppar Melanie av och hämtar sig en stund.
 
 
Jag får så ont i magen men vill verkligen inte skrämma upp Melanie. Och hon övertalar mig än en gång att det inte är farligt.
 

 
 
Mlanie ber mig att rida vidare, jag vill verkligen inte lämna henne men inte heller få henne att känna sig svag så jag låter henne rida hem. Det är max 10 minuter tillbaka till stallet.

 
 

 
Missa inte nästa spännande avsnitt som troligen kommer upp innan helgen är slut! :)
 
Tack än en gång min fina Doris, Ellie Gladeforce för all hjälp med serien.  http://ssoellie.blogg.se/
 



Yeah! :D jag älskar att du uppdaterar så bra ^^ Längtar tills nästa del!

Svar: Åh men tack! :) lite sämre just nu dock. Men kommer mer avsnitt i veckan! Kram på dig
Courtney Silverhill

2013-07-05 // 19:03:11

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback