» Historien om Mary, avsnitt 5 «

Den här serien skrev jag för väldigt länge sedan nu men vill gärna visa er den!
Det här är första avsnittet och jag kommer publicera alla 7 delar här i dagarna. Sista dagen ska ni även få se hela filmen jag gjorde om bildserien. Hihi skojj. Hoppas ni gillar den.
 

 
Detta har hänt: Marys favorit häst Flashing Flipp har kastat av sin ägare Rebecca på en tävling, Nu vill Rebecca få Flippen utdömd och skicka honom till slakt och köpa en ny tävlingshäst. Mary tänker göra allt för att rädda honom, och har gömt honom uppe i en skogsvaktar stuga i ett par dagar. Idag tror hon att det ska gå att rida på Flippen igen.
 
Det är en fin morgon och Mary äter frukost och plockar med sig extra knäckebröd till Flippen som hon gjort de senaste mornarna, hon har sovit hos Flippen ungefär varannan dag men inatt var hon inte där.
 

Hon springer förbi byns hästaffär på vägen mot Flippen för att köpa ett nytt och helt träns åt honom, och drar en lögn när hon betalar, och ger med en darrande hand fram pengarna i rädsla för att butiks ägaren blivit misstänksam.
 
 

 
 

 
 
 Tränset passar perfekt och Mary blir genast ridsugen!
 

 
 
 En liten tur i den ödsliga skogen kan väl inte skada? Flippen som är så snäll. Mary får ta hjälp av bordet upp på Flippen, så stor är han!
 

 
 
Flippen travar på nöjt, han är absolut inte van vid vila i flera dagar så detta var jätte kul!
 

 
 
 Men efter en stund tröttnar han och Mary har absolut inte kunskapen till att lyckas stanna honom. Och Flippen galopperar rakt mot byns vägar..
 

 
När de kommer ut på en av ridvägarna möter de såklart en tjej på en häst, Mary blir skräckslagen men tänker att det inte alls är så omöjligt att möta andra hästar här och att tjejen kanske inte reagerar. Men sitter man på en frieser sticker man ut en del och speciellt om den skenar okontrollerat.
 

 
Men Flippen vägrar att stanna, tillslut är de nere vid ett av privat stallen och självklart kommer ägaren som står på stallplanen att känna igen Flippen som är efterlyst hos alla stallen på ön.
 

 
I ren panik och ilska lyckas Mary få Flippen att sakta av och svänga upp mot bergen, där kan hon få lite tid att tänka ut en plan, för nu ere snart riktigt kört för Flippen.
 

 
Ju längre upp de kommer destå kallare blir det, Mary som bara har en t-shirt på sig...
 

 
De kommer till en plats högt upp där det verkar som att någon annan bott med en häst för inte så länge sedan, De finns tak åt Flippen och ett täcke.
 

 
Det finns en liten grotta med en madrass, och Mary lyckas tända en eld utav lite ved som ligger där inne. Men det står en kista bredvid grottan, den måste Mary lyckas öppna!
 

 
I kistan hittar Mary ett par varma stövlar och en rock.
 


MEN bara någon timme senare hör Mary röster som är påväg uppför berget, så hon kastar sig upp på Flippen i ett sista desperat försök att fly.
 
 
Hur det går får ni läsa i nästa avsnitt som kommer i morgon!
 



» Alma

När kommer nästa avsnitt!? Det är as bra ju! <3

2013-06-25 // 10:41:21

Omg! Heja Flippen heja Mary xD haha ååh gud! courtney jag säger bara en sak: JAG ÄLSKAR DIN SERIE :D längtar tills nästa avsnitt ^^ <3

Svar: Men asså gud jag blir så glad! Tack så himla mycket vad fin du är! <3 Nästa avsnitt kommer troligtvis upp i morgon :) Kram
Courtney Silverhill

2013-06-25 // 11:43:11

När kommer nästa avsnitt!? :D <3

Svar: Räknar med i morgon! Tack så himla mycket :)
Courtney Silverhill

2013-06-25 // 17:39:53

Spännande! :D Riktigt bra serie! ;D

Svar: Tack tack tack blir så himla glad!! :)
Courtney Silverhill

2013-06-25 // 18:45:50

serien är hur bra som helst längtar värkligen tills nästa avsnitt

Svar: Men tack snälla du! :)
Courtney Silverhill

2013-06-25 // 20:43:00

Åh Nemo, jag ÄLSKAR dina paint-skills 😂

Svar: HAHA så jävla sämst :'D
Courtney Silverhill

2015-03-20 // 14:53:16

Åh Nemo, jag ÄLSKAR dina paint-skills 😂

2015-03-20 // 14:54:03

Haha jag kommer ihåg när jag läste den förut precis när jag började med att läsa din blogg!! hihi.. Men asså jag kan säga att de fortfarande är spännande och roliga, men inte riktigt lika bra som jorvik vampyren. Asså det handlar ju om helt olika saker också men om man bara tänker kvalite och hu man lyckats med serien så är den lite lite sämre än början av jv vilket betyder ungefär sjukt otroligt bäst! Asså även om jag har läst förut så är jag taggad och kommer faktidkt inte ihåg vad som kommer hända. Puss o kram på dig fina Nemo!♥♥

2015-03-21 // 08:21:58

mer jorvik vampyren!<3

2015-03-22 // 17:55:27

mer jorvik vampyren!<3

2015-03-22 // 17:55:28

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback