» Historien om Mary, avsnitt 1! «

Den här serien skrev jag för väldigt länge sedan nu men vill gärna visa er den!
Det här är första avsnittet och jag kommer publicera alla 7 delar här i dagarna. Sista dagen ska ni även få se hela filmen jag gjorde om bildserien. Hihi skojj. Hoppas ni gillar den.
 

 
Mary är en tonårstjej som bor på ön Jorvik hos sin mormor och morfar, hennes föräldrar omkom i en bilolycka när Mary var 4 år gammal. All sin lediga tid tillbringar Mary i ett av privat stallen som finns på ön, hon har ingen egen häst så hon hjälper till med de andra tjejernas hästar för att ibland få rida lite grann i gengäld, vilket brukar vara att skritta fram eller av åt de bortskämda tjejerna. Och 1 gång i veckan rider hon en lektion på en av Steves hästar. Marys högsta önskan är såklart att få en helt egen häst! (Men mormor och morfar har inte råd).
 
 

Det är en helt vanlig morgon i stallet och Mary mockar åt hästarna, hon gullar lite extra på en häst som heter  som heter Flashing flipp som hon tycker om väldigt mycket, Mary hamnar i en dagdröm där hon rider Flipp och han är hennes egen.

 

 Mary går ut för att hämta en morot åt flipp men då ser hon en väldigt arg Michelle komma emot henne!
 
 

Mary går in och gör i ordning Chanel, som är en svensk ridsportsponny och Michelles ögonsten. Hon skrittar sedan fram Chanel åt Michelle som sitter och äter lunch och bryr sig inte alls om att värma upp sin egen häst.
 
 
När Mary rider fram Chanel funderar hon: "tänk om jag hade en egen häst, jag skulle aldrig lägga över arbetet på någon annan, bara vara så otroligt lycklig över att ha en egen som man kan göra precis som man vill med. Stackars dig Chanel som har en så hemsk matte.."
 

När Mary skrittat fram Chanel händer något oväntat!
 
 

 
 
De elaka orden hade lämnat Marys huvud för länge sen, det enda hon tänkte på när hon sprang hem den kvällen var "Jag ska få hjälpa till med Flippen i morgon för första gången!"
 

 
 Missa inte mordondagens avsnitt! ;)
 

 


» Ellie

Ihhh så jävla nice med serie! :D

2013-06-18 // 21:55:48

Wow! så bra serie :D :D du är ju bra på att komma på saker ^-^

Svar: Men vad glad jag blir! Tack fina du :) Avsnitt två kommer idag!
Courtney Silverhill

2013-06-19 // 07:53:16

Wow vilken bra! Får man härma sättet att göra serien på? (alltså att göra den som ett inlägg och inte som en enda jättelång bild)

Svar: Jamen självklart får du det! :) Andra avsnittet kommer ut efter uppdateringen. Missa inte! Kram
Courtney Silverhill

2013-06-19 // 12:05:44

Jätte bra!!
Förresten jag loggade in på min sso gubbe på server 1 idag. Då skrek jag ut av lycka! Jag såg en från Sneaky Dragons!!!!!!!!!!! Emma hette hon!♥️

2015-03-16 // 12:53:19

sååå duktig du är !!
Sluta aldrig att va så duktig !!
längtar tills i morgon :D
kram

Svar: haha jag skämms lite över denna då det är en av mina första serier men vad kul att du gillar den :D kram
Courtney Silverhill

2015-03-16 // 17:54:25

Kul att du lägger upp den igen. Läste den precis när den kom ut men det var ju några år sen dess. Vet ju dock vad som kommer hända men ändå. (vad hände för mary och frippen sedan finns fortfarande kvar, så om man ser den blir det ju lite spoilat)

Svar: Wow vad roligt att du hängt kvar här så länge! Stor kram :D
Courtney Silverhill

2015-03-16 // 19:23:09

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback