» Julstädning i stallet + tankar kring hästarna «

Hej på er!
 
Körde en liten julstädning och klädde av ALLA hästarna, ställde dem i gången och borstade av allihop ordentligt. Sedan mockades boxarna ur och skurades. Sedan tänkte jag om och bytte plats på lite hästar osådär så nu tror jag boxplaceringen är utmärkt för alla. Efter det köpte jag max stallhjälp. Sedan sorterades allting in i garderoben och jag sålde av lite dubbletter jag fått idag. Hade redan julfilten från förra året och idag fick man en till i ett gult uppdrag... suck! Och jag sålde misteln jag råkat få två utav. Haha hade lite för mig alltså!
 
Nu känns stallet rent och fint och jag hoppas de kommer upp lite julpynt i nästa uppdatering :) Vore mysigt eller hur?
 
Iallafall här är de nystädade och fina stallet:
 
 
 
 

 
Här är lite tankar kring hästarna och funktionen som ska komma
 
 
Börjar längst från vänster
 
  • Hotspot - Rids mycket just nu och levlas, trivs bra och tycker om honom. Inga planer på att skicka honom till hästön
  • Lillebror - Stallets maskot, kommer inte skickas till hästön
  • Storebror - Stallets maskot, kommer inte skickas till hästön
  • Eveningking - Klubbhäst, jag älskar den här hästen och han rids mycket. Han ska inte skickas till hästön
  • Nightwhisper - Jag använder honom inte så mycket, men han har endå störst plats i mitt lilla SSO hjärta. Han börjar bli till åren och kommer nog få sträcka på benen och ta det lungt på hästön. Men han kommer definitivt få komma tillbaka då och då.
  • Midnightqueen - Jag tror hon har bäst rasbonus för championat då hon är vigast (Svänger bäst) Så hon ska inte skickas iväg.
  • Rockstar - Rids inte alls just nu så kommer nog få skickas iväg ett tag.
  • Moondancer - Jag har fastnat så otroligt för henne trots att hon är sjukt buggig. Tänkt länge att hon inte ska få åka då hon rids mycket men nu har jag ju Hotspot så jag vet faktiskt inte vad jag gör med henne. Kanske hästön kanske inte. Kanske ett tag?
Tankar kring funktionen: Jag tror man kommer skicka iväg hästarna via stalltavlan där du köper stallhjälp. Betala för dagar eller veckor eller en fast summa för att skicka en häst, kanske 100 sc tillexempel och sedan kan du hämta hem hästen när du vill och om du har plats i stallet.
 
Vad tror ni?
 




Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback