» Så gick det för Mary & Flippen (Avsnitt 3) «

Flippen har pensionerats men fått problem med kolik, jag har efter mycket eftersökningar och råd från veterinärer valt att ställa honom i en grus/jord hage kombinerat med några timmars bete i veckan.
 

 
 

 
 
Flippen var ganska nöjd men vem som helst kunde nog se att rastlösheten kröp fram i honom efter ett tag..
 

 
 
Så han bestämde sig för att rymma...
 

 
 
Efter att ha vräkt i sig gräs en stund så började Flippen må lite dålig såklart.
 

 
 
Medans Flippen vräkte i sig utav farligheter tränade jag inför 5 års championatet på Rocky helt ovetandes vad som pågick.
 

 
 
Jag njöt av att vara tillbaka i sadeln och var stolt över att jag klickade så bra med denna häst.
 

 
 
Helt salig sitter jag i sadeln när jag plötsligt får syn på Flippen och mitt hjärta nästan stannar.
 

 
 
Jag blir helt iskall i ryggraden, minns inte ens hur jag kom ur sadeln. Jag var livrädd.
 

 
 
Jag vet att Flippen fort som attans måste tillbaka till stallet, men han vägrar gå med mig och jag har ingen grimma till hands.
 

 
 
Kastar mig upp i sadeln igen, hjärnan går på högvarv och jag vet att det kan vara fråga om minuter för Flippen.
 

 
 

 
 
Springer in i stallet och hugger första bästa grimma, Stallägaren är oturligt nog där och fnäser åt mig att sluta springa i stallet. Jag svarar henne inte ens, det enda som finns i min hjärna är Flippen.
 

 
 
Kastar mig upp i sadeln igen och nu i efterhand förstår hur snäll Rocky var, 4 åring som sköter sig så bra i en sådan här situation.. Ah herregud vad illa det kunde gått.
 

 
 
När stallägaren ser hur stressad jag är börjar hon ana onåd. Men att stanna och förklara och be om hjälp fanns inte på världskartan, Flippen behövde mig NU!
 

 
Missa inte nästa avsnitt på söndag 14.00! :)
 

 


AAAH!! GE MIG MEEEER D: :P


Super! :)

Svar: Tack! :)
Courtney Silverhill

2013-10-06 // 15:38:26

super bra synd bara att jag inte kunde läsas den i söndags min mamma har flyttat och hon har inget internet där än men vill ha MER :D

Svar: Haha mer kommer jag lovar! :)
Courtney Silverhill

2013-10-07 // 16:51:50

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback