» Så gick det för Mary & Flippen (Avsnitt 5) «

Har du inte tidigare läst "Historien om Mary" rekommenderar jag att du gör det HÄR :)
 
Flippen har pensionerats men fått problem med kolik, jag har efter mycket eftersökningar och råd från veterinärer valt att ställa honom i en grus/jord hage kombinerat med några timmars bete i veckan. Dock började han rymma och jag hittar honom av en ren slump när jag är ute och tränar en annan häst, min panik går inte ens att förklara och Flippen är inte alls villig att följa med mig tillbaka till stallet. Men tillslut tar vi oss tillbaka och känslan jag har i kroppen när vi väntar på veterinären är hemsk.
 
 

 
 
Ja hon hade ju en ganska rapp tunga.. Men trots att jag kände mig lite smått förnedrad så lugnade det mig. Jag menar klart jag är livrädd när min gamla häst får kolik. Men ja hon lugnade mig på något sätt endå.
 

 
 
Hon sa inte mycket mer en "Mhm, ahaaa, hmmm" vilket inte sa mig så mycket. Stod och lyssnade allt vad jag kunde för att försöka förstå ifall det var bra eller dåligt, men lyckades inge vidare.
 

 
 
När hon var klar så förklarade hon att koliken antagligen inte brytit ut denna gången, han hade nog bara fått i sig en liten mängd och fått känningar som gick över. Men hon ville trots det ta honom till kliniken för en grundligare genomsökning samt råd från andra veterinärer. Jag följde såklart med på en gång.
 

 
 
Frida körde dit oss direkt, och vi pratade knappt på vägen. Jag hade bara en olustig känsla i magen trots att hon verkligen ville ta hand om oss. Jorvik kliniken hade jag såklart hört talas om. Lastat på och av hästar som skulle kollas under min tid som hästskötare åt bland annat, Recca och Michelle. Bara ryser av tanken. Minns ni?
 

 
 
Nej det kändes inte alls okej att lämna honom i sjukstallet. Men hade jag något val egentligen? Jag fick helt enkelt ta mig i kragen och hålla ut. Jag ska endå vara glad att det inte skulle ta flera veckor att få en tid som på vissa andra ställen. Men ja en natt var jobbigt nog.
 

 
Missa inte nästa veckas avsnitt söndag 14.00 som vanligt! :)
 




Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback