» Dunken & Bunken (Tjuvryttaren) Avsnitt 4 (Sista avsnittet) «

Ni som läst min blogg ett tag har mött dessa grabbar tidigare, ni andra kan läsa om deras tidigare äventyr här. Det är en serie som är skriven på ett sätt så att det finns en fortsättning, det är alltså bara utdrag ur de två hästarnas liv. Denna gången handlar det om som jag tidigare nämnt tjuvridning och deras fina vänskap.
 
 


Detta har hänt: Dunken har efter att ha blivit tjuvriden fastnat i ett uppbränt hus, Bunken kommer såklart till undsättning och är där för att rädda honom.
 
 

 
Bunken kommer in i huset och ser att Dunken sitter fast ordentligt.
 

 
Bunken tar till sina bästa knep och lyckas tillslut få tygeln runt ena benet och drar loss det.
 

 
 Så fort de kommit ut ur huset är allt som bortblåst och de blir sina vanliga knäppa jag igen.
 

 
Jag vet inte alls hur någon hade reagerat om de stött på de här knasbollarna på vägen, men som tur är möter de ingen..
 

 
 
Som vanligt blir Claire helt förvirrad men inte alls förvånad när de två hästarna från ingen stans dyker upp.
 


Veterinären beordrade vila för Dunken och eftersom de inte finns något annat sällskap en Bunken får de gå i samma sjukhage ihop och ingen är nog lyckligare en Bunken som äntligen fick äta gräs igen!
 
 


Tack för statist hjälpen Vanessa Longheart :)
 
Detta var allt för Dunken & Bunken denna gång, nästa söndag 14.00 kommer första delen utav "så gick det för Mary och Flippen" som jag är så in i helvettes (förlåt) nöjd med så den måste ni bara läsa!




Snälla snälla snälla kan du gjöra flera dunken o bunken dem ärså jävla(ursäkta)bra!!

2015-03-22 // 14:52:55

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback