» Ponny vs. Häst «

Japp har funderat lite kring detta ett tag, det är väl inte direkt några jätte funderingar heller men ja here we go.
 
När jag levlat min ponny Dragonmaster så har jag funderat på hur annorlunda det är att rida honom jämfört med en häst, ja i början var det riktigt pain för det gick otroligt sakta. Men nu när han börja komma upp i level så känns det endå helt okej och jag ser mållinjen närma sig, och han är så otroligt lätt styrd. Om vi tillexempel tar skogsbanan vid vingården när man ska svänga slalom ner för backen innan man hoppar över betong säckar m.m. ni vet vad jag menar? Där måste man ju sakta ner svänga och öka med de stora hästarna medans ponnyerna bara rullar på, Banhoppningen i ridhuset är också lättare. Min fråga är alltså ifall man kanske tjänar på det? Att kunna hålla jämn fart och ta bättre vägar, istället för att reglera farten hela tiden med en stor häst. Ska bli kul sen när jag börjar rekord tävla mina hästar och kan jämföra bättre, detta är ju än så länge bara hypoteser.
 
 
 
 Jag vet dock inte om detta lönar sig i champen där de är ifs mycket svängar men också mycket raksträckor. Vad tror ni har ni några tankar?


 
 
 



Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback