» Äggjakten med sneakydragons! «

HÄRMED är bloggtävlingen avslutad.
 
Jag tänkte att ni kanske var lite nyfikna på äggjakten, som jag även gjorde en bloggtävling av. Jag kommer sätta mig och presentera vinnarna i morgon tror jag. Men iallafall, det hölls alltså en äggletar jakt i SD.
Det gick till somså att klubbledarna och ägarna höll i jakten och vi hade olika uppgifter och ledtrådar.
 
Nu råkade ju en och samma person hitta ALLA äggen och blev en lycklig vinnare till 600sc.
 
Haley Rainstorm - Samlar ihop alla bakom bibblan efter varje hittat ägg, samt ger första ledtråden till alla 3 ägg.
Evelina Silverknight - Det gröna ägget värt 100sc, också ledtråd till de rosa och de guldiga ägget.
Courtney Silverhill - Jag var det rosa ägget värt 200sc. Men agerade också ledtråd till de andra 2 äggen.
Annie Lightningheart - GULDÄGG värt 300 sc.Agerade ledtråd till de andra två.
 

 
Jag som ägg :)
 
 
 

 
Jag som ledtråd :)
 
 
 

 
Gröna ägget (enkelt)
 
Evelina Silverknight - Gömd i biblioteket.

Ledtråd 1 (får dem av Haley vid biblioteket) – mjölk som koagulerar och avskiljs från vasslen 

Ledtråd 2 (Finns hos will och ges av Courtney Silverhill) – Att ingen städat upp här ännu…

Ledtråd 3 (Finns på galoppbanan och ges av Annie) – De lånas ut och används flitigt av jorviks befolkning


Ägget hittades av Frida Winterstorm

 


 

Rosa ägg (medel)

Courtney Silverhill - Gömd bredvid slottet.

 

Ledtråd 1 (får dem av Haley vid biblioteket)Här bor det igelkottar, se upp vart du sätter fötterna. 

Ledtråd 2 (Finns vid GÅD grinden och ges av Evelina) – Här säljs det hela nio hästar! 

Ledtråd 3 (Finns hos Marley och ges av Annie) – Här lyser ett starkt sken från fönstret. 

Ägget hittades av Frida Winterstorm

 


 

Guldägg (svår)

Annie Lightningheart - Observatoriet.


Ledtråd 1 (får dem av Haley vid biblioteket)Vägen avstängd (Norra länken) JANNI

Ledtråd 2 (Finns vid Norra länken och ges av Courtney)  –  Efternamnet betyder solstråle på svenska.

Ledtråd 3 (Finns hos Elisabet och ges av Evelina) – Härimellan ges gåvor i form av muffins och ibland polkagrisar.

Ägget hittades av Frida Winterstorm


 

 

Har ni haft något liknande event med eran klubb under påsk?

 


 




Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback