» Önskeinlägg - Mer om fiskarna på Jorvik «

Haley Rainstorm önskade att jag skulle skriva lite mer om fiskarna på Starstable, så här kommer det!
 
 
 
Här kommer lite allmän info om fiskarna så att ni vet precis vilken fisk ni ska köpa, fånga, äta eller kramas med.
  • Torsk - En halvsnäll fisk, gillar majs.
  • Aborre - En elak fisk som aldrig vill komma upp, lämna den i vattnet.
  • Gädda - En ganska snäll fisk.
  • Sill - Oftast väldigt snäll fisk som dessutom är god.
  • Nordsjösik - Dum och bitchig fisk.
  • Vit Havsgös - Fiskar vi fåglar?
  • Rödspätta - God och snäll fisk.
Dessa fiskar ska vara de svåraste att få tag på, dock är de dem
snällaste fiskarna på Jorvik som hoppar upp i hinken själva i princip ;)
  • Gyllensill - Gosig, gillar att bli kliad på magen.
  • Jorvikisk järnsill - Akta huvudet.
  • Guldmört - Guldmör, nomnom..
  • Jorvikisk stör - Är detta en fisk eller en spik?
  • Valedalegädda - Villig
  • Haj - Kan bitas lite iförsig men är väldigt söt!

 
Tänkte berätta om mina hat och älsk fiskar eftersom det är väldigt viktigt att ni vet om det.
 
 
Om ni är ute och brummar & ser den här skylten, då ska ni skatta er lyckliga. Det är fisk i närheten!
 

 
Att fiska för att äta.
 
Detta är ingenting jag förespråkar då fiskarna är min familj, men nöden har ingen lag.. Såhär kan det se ut när man ska fiska på SSO.
 
 
Det enklaste är att lägga ut nät, tycker gubbjäveln iaf. Då kan man fånga en hel familj på en gång :(
 

 
Sen är det dags att börja fiska, se till att ni har en krok på snöret annars blir det i regel rätt knepigt, men ingenting är omöjligt!
 
 
Det börjar alltid med att man får upp hoppet, det kanske går fort idag!
 
 
Omg det går jätte fort idag!
 
 
Åh torsk du är min favorit fisk nu!
 
 
Ingen slår mig och torsken!
 
 
MEEP
 
 
MEEP
 
 
Fyfan för dig torsk, trodde vi var bästisar. DU är min HAT fisk.
 
Såhär ser det ut 9/10 gånger..
 

 
Vart har jag fått mina snygga drag ifrån?
 
 
Den vackra, eleganta och skimrande Flashing unicorn fish Aborre..
Alltså vadå har ni aldrig stött på den på Jorvik?
 

 
 
Pink shimmer magis Tosk, Den ståtligaste av dom alla. Min farfar det..
 

 
 Tänk på detta nästa gång du försöker hitta mig.
 
De fem små fiskarna - Haley. Sture, Annie, Berit och Amanda.

Fem små fiskar som simmar havet ...
letar efter Nemo och säger att

"Vi kan inte hitta dig, Vi kan inte hitta dig".
Då simmar Nemo så tyst som hon kan
SNAP! Så var Berit uppäten.

Fyra små fiskar som simmar havet ...
Letar efter Nemo och säger att

"Vi kan inte hitta dig, Vi kan inte hitta dig".
Då simmar Nemo så tyst som hon kan
SNAP! Så var Sture uppäten. 

Tre små fiskar som simmar havet ...
letar efter Nemo och säger att

"Vi kan inte hitta dig, Vi kan inte hitta dig".
Då simmar Nemo så tyst som hon kan
SNAP! Så var Amanda uppäten. 

Två små fiskar som simmar havet ...
letar efter Nemo och säger att

"Vi kan inte hitta dig, Vi kan inte hitta dig".
Då simmar Nemo så tyst som hon kan
SNAP! Så var Annie uppäten. 

En liten fisk som simmar havet ...
letar efter Nemo och säger att

"Jag kan inte hitta dig, Jag kan inte hitta dig".
Då simmar Nemo så tyst som hon kan
SNAP! Så var den  sista fisken Haley uppäten. 

Inga små fiskar simmar fram
Ingen hittar Nemo - Hitta mig om du kan!
 
Denna kan man sjunga som en ramsa om man vill, Copyright Nemo..
 




Åhå du är för underbar <3 :'3

Svar: Dudå min ost <3
Courtney Silverhill

2014-04-01 // 22:46:06

Japp! cx Du e en fin fisk du c:

2014-09-24 // 18:41:45

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback