» När livet spricker.. «

Jag mår så illa, näsan är helt täppt och ögonen rinner och svider... Igår togs ett riktigt tufft beslut.. Såhär var det, jag var ute med vår hund som vanligt. Helt plötsligt börjar hon hoppa på tre ben och ser ut att ha otroligt ont, magen vänder sig på mig men vi tar oss hem och in. hon lägger sig på mattan under bordet, reser sig går omkring och lägger sig igen. Hon har så ont att hon har svårt att hitta ett sätt att ligga på.. Jag lägger mig bredvid henne, lugnar och stryker henne över ryggen. Efter en kort stund somnar hon.. Jag ligger och tittar på henne, tårarna rinner och jag önskar att hon ska sluta andas där och då så att hon slipper göra den sista resan in till veterinären för avlivningen. Åka bil är det värsta hon vet och med 14 år på nacken + blåsljud på hjärtat har hon det otroligt jobbigt när hon stressar upp sig. Jag känner igenom hennes tass, letar efter en avbruten klo som kan vara orsaken till att hon haltat. Hittar ingenting och inser att det bara är önsketänkande.. Hon sover en timma och jag minns knappt vad jag gjort under tiden. Hon går upp och äter, jag släpper ut henne på tomten så hon kan kissa. Nu haltar hon inte lika kraftigt men jag ser hur hon anstränger vänster bak. Jag VET att det måste ske nu, hon ska inte behöva ha ont. Vi fick en tid samma dag, min svärfar gick in med henne i ett rum med veterinären och jag bara bryter ihop. En stund senare öppnas dörren och hon har fått lugnande så jag gick in. 
sen var jag med henne in i det sista. Klappade, pussade och lugnade. Hon var så stressad att hon skakade och hjärtat gick i 180, 10 minuter senare låg hon och sov på en matta innan hon fick sista sprutan. Det var fint, lugnt och det kändes så bra att hon fick vara omringad av alla som älskade henne när hon tog sitt sista andetag.. Helvette vad svårt det är, men samtidigt är det ett ansvar man har när man skaffar djur. Jag vet att jag kommer ha fler djur i mitt liv för trots att det är så jävla tungt att ta dessa beslut så ger dem så mycket glädje och trygghet. 
 
Det var skönt att skriva av sig.. Kan hända att jag raderar detta sen för att det är för privat. Men nu kändes det bra att få det ur mig. Jag kanske försvinner ett tag, men vi hörs snart igen. <3 


Courtney, jag gick igenom samma sak för några månader sedan, med min katt. Men jag, den lilla fegisen, stannade hemma när de åkte till veterinären med henne. Jag pallade inte se henne dö. Nu saknar jag henne fortfarande otroligt mycket ibland. Hälsar alltid på henne vid hennes grav, berättar vad som har hänt i mitt liv och berättar för henne att jag saknar henne, och då känns det som att hon tänker, jamen vad bra att ***** har det bra och har gått vidare i sitt liv! Då känner jag mig mycket bättre.
Kram Luna

Svar: Det är nog precis som du säger, de vill inte att vi ska vara ledsna. Vi får leva för våra djur även när de försvunnit :) <3
Courtney Silverhill

2014-08-22 // 06:54:02

så synd :(,har också varit med om detta. det är inte roligt!,det var klokt av dig att göra som du gjorde,helt rätt :).

Svar: Tack <3
Courtney Silverhill

2014-08-22 // 07:21:03

Jag förstår dig. Jag avlivade en av mina katter för någon månad sen och än idag kan jag bryta ihop för att jag saknar honom.

Svar: Ja det är inte lätt... <3
Courtney Silverhill

2014-08-22 // 07:53:06

NEJ VAD SYND! D': Det känns jätte hemskt att förlora någon man älskar! :'( Men djurens välmående går före allt annat... :'(

Svar: <3
Courtney Silverhill

2014-08-22 // 08:01:22

Stackars dej ♥♡♥♡♥♡♥♡
Jag vet hur det känns ♥
Alla lever inte lika långt som vi gör så med djur blir det lite oftare att man måste säga hejdå

Svar: Så är det! Kram <3
Courtney Silverhill

2014-08-22 // 12:49:57

Jag förstår exakt hur du känner, jag har förlorat 4 hästar jag stått väldigt nära i beloppet av 2 år, det är stark att kunna ta sådana beslut, vissa OBS! BARA VISSA gör allt för att ha kvar den i livet bara för att man inte vill mista sin vän, dem tänker inte på att djuret kanske lider. Visst är det ju bra om veterinären kan bota den men om inte.

De var strongt gjort av dug Courtney och jag hoppas du blir bättre snart :) livet går vidare och jag har nya fina och lika underbara hästar nu :)

Jag saknar den fortfarande innerligt men jag vet att dem har det bättre nu ❤❤❤

Vi alla dina läsare tycker synd om dig och stöttar dig nu :)

MVH: Cookie

Svar: Precis, dock kunde min hund inte ens sövas (knappt äta några medeciner) eftersom hon var 14 år och har blåsljud på hjärtat så att "göra allt" gick tyvärr inte. <3
Courtney Silverhill

2014-08-22 // 12:52:22
» Nina

Jag gråter verkligen när jag läser det här, och jag tänker på dej massor gumman <3
Stora styrkekramar!!

Svar: Tack hjärtat <3
Courtney Silverhill

2014-08-22 // 14:20:55
» Sandy

😭gråter allvarligt...
Vet hur det känns.....
Hade en häst som också haltade.....
Och..... Tog ett sista andetag

Svar: <3
Courtney Silverhill

2014-08-22 // 14:57:28

Såå sorligt😭
Min hund är 14år och den hund rasen ska inte kunna bli så gamla
Jag är så rädd att han ska dö han är ju min bästa vän😭😭

Svar: <3
Courtney Silverhill

2014-08-22 // 14:58:09

Du är riktigt stark. Stackars dig:,( att förlora sin aldra bästa vänn och se den sommna. Det var bra gjort av mig har förlorat min favorit häst som fick fong och såg hon sist när hon stod på sina stapliga ben och vingla. Hon hade vit tjock folie tror jag. Hon hade fong och kunnde knapast stå upp. Jag sa aldrig är riktigt förväll till min prinsesa. Dan efter var boxen tom och jag sprang och fråga vart hon va då jag fick ett sorligt svar. " Dom har åkt till vetrinären hon ska avlivas." Jag stod dar och grött över min fina ponny var borta. Jag är fortfarande ledsen. Det var 6 år sedan tror jag.

Svar: Beklagar! :/ <3
Courtney Silverhill

2014-08-22 // 15:33:27
» Agnes


Svar: <3
Courtney Silverhill

2014-08-22 // 18:04:53

Börjar gråta! Det är så tråkigt när sånthär händer. .. men det är starkt gjort av dig! !! Du är riktigt duktig som kunde ta det lugnt och vara med hela tiden, det tror jag inte att jag skulle klara. Jag förstår dig precis och jag finns för dig. Jag har haft 5 favorithästar som jag har behövt lämna... Alla har inte dött utan blivit sålda men ibland är det värre för jag vet inte vart de är och om de har det bra. Om jag hade vetat hade det såklart varit MYCKET bättre om de hade levt men har de dött så vet man att de har det bra... Men det är jävligt svårt att tänka så när det händer. Men man kommer över det även om jag än idag typ 3 år senare saknar min första favvo häst som jag bara red en gång men sen såldes.
Du är så stark Nemo du kommer klara det och jag (och typ flera hundra) andra finns där för dig! !! Puss o kram

Svar: Jag har lärt mig att man ofta klarar mycket mer än man tror. Det var jobbigt men fantastiskt att få vara med henne den sista stunden. Tack <3
Courtney Silverhill

2014-08-22 // 19:00:49

Åh vännen <3
Jag beklagar sorgen och skickar massvis med styrkekramar <3

Svar: Tack Ellie <3 <3
Courtney Silverhill

2014-08-22 // 19:59:50

Stackarn =,(
Som Ellie Northfall, massor av styrkekramar <3

Svar: <3
Courtney Silverhill

2014-08-22 // 20:20:13
» Kajsa

Stackarn :c

Svar: <3
Courtney Silverhill

2014-08-22 // 20:28:03

Stackars dig Nemo! Men alla finns för dig ♥

Svar: Ja jag märker det, så fint av er allhop <3
Courtney Silverhill

2014-08-22 // 21:04:55

aww<3 stackare men jag tror det blev bäst :(

Svar: <3
Courtney Silverhill

2014-08-23 // 08:29:01

Min katt kan dö när som helst för han är ute katt :(

Stackars dig!

Svar: Har också en utekatt, klart olyckor kan hända men de klarar sig ofta ganska bra och enligt mig är de det naturligaste för en katt att få va ute. <3
Courtney Silverhill

2014-08-23 // 15:51:18

Usch, man börjar tänka på sina alla förlorade djur, och även andra människor... Den värsta saken i livet är ju faktiskt att förlora någon. Men du gjorde rätt beslut med att följa med hunden till stället där hon tog sina sista andetag :( Sryrka till dig, lilla fisken <3

Svar: Tack <3
Courtney Silverhill

2014-08-23 // 18:42:14

<3 <3 <3 <3
Skickar massa styrkekramar till dig!

Svar: <3
Courtney Silverhill

2014-08-23 // 22:37:30
» Sally

Vi finns här för dig!
Hade en ponny som hete Prinsessan. Hon är faktist döpt efter min häst på sso. Hon haltade och skulle åka till veterinären mamma körde henne jag var hemma. När mamma kommer hem så springer jag till transporten öppnar den lilla "dörren" och ser....ingenting. Ingen häst. Bara spån och lite bajs.

Svar: <3
Courtney Silverhill

2014-08-24 // 09:15:03
» Emlan

Fyy va ledsen jag blir för din skull. Man fäster sig nått väldigt vid djur. Mina hundar är bara 3 och 4 år och jag är glad att jag förhoppningsvis har många år kvar med dem. Det var tufft av dig att våga ta beslutet i alla fall, hon har det bra nu :)

Svar: Tack så mycket <3
Courtney Silverhill

2014-08-24 // 12:07:17

Stakars dej Nemo jag har varit med om nästan samma sak att vår hund på 14 år dog i våras och har stort sorg kvar i hjärtat i dag de hände nästan sammas med min syras kanin han börjar halta och en dag hittade jag han liggandes död i sin Box. Jag hade en kanin på 10 år skulle få ungar men när jag hittade dån så var alla 4 döda det är fortfar ätt stort sår i mitt hjärta än i dag. 😭😭😭😭😭😭😭

Svar: Åh... :( <3
Courtney Silverhill

2014-08-25 // 08:13:47
» Diana

Hej Courtney ♥♥

Vill bara att du ska veta att samma sak har hänt mig med två katter, jag vet att du inte känner mig och att det kanske inte är någon tröst men jag vet hur det är att förlora något man älskar, man tror att man aldrig kommer släppa sorgen, men med tiden läker alla sår som man brukar säga, vill bara att du ska veta att jag vet hur det är ♥♥


När jag skriver detta sitter jag med tårar i ögonen för jag tycker synd om dig som ska behöva genomgå denna sorg, har upplevt det många gånger men tänk på att din hund har det bra på de gröna ängarna, måste sluta nu annars så kommer detta kommentar bli väldig tjatig


Nemo 4 ever♥♥

Svar: Hej <3 Så fint av dig att skriva detta. Tusen tack, ja så småningom går livet vidare. Kram!
Courtney Silverhill

2014-08-25 // 20:41:19

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback