» Rekord i att ligga nere? «

Har dem jobbat hela natten tror ni? Alltså allvarligt är detta slutet för SSO? Haha alltså för mig gör det inte så mycket, är rätt skönt att vara lite SSO ledig men man undrar ju vad som gått snett?
 
Vad tror ni, gick tomten bananas och krascha hela servern?
 

 


Känns som att något gått riktigt snett, med tanke på att båda hemsidan och servern legat nere hela natten osv. Kanske har tomten sagt att han vill ta semester från alla som kommer och säger "Jag vill ha det. Jag vill ha det. Och jag vill ha det!" Och så vidare haha ;)

Svar: Precis! ;)
Courtney Silverhill

2014-12-04 // 11:07:35

Jag tror att dom också letar efter tomten som ni! och så har dom gjort fällor och så för att tomten ska hittas!

2014-12-04 // 11:58:43

Haha;) Tomten kanske har slutat som tomte.., vem vet?

2014-12-04 // 13:51:11

Glömde skriva namn*-*

2014-12-04 // 13:51:59

Jag tror helt klart att det är tomten som ligger bakom detta! Han är nog lite badass bakom allt skägg xD

2014-12-04 // 14:25:15

Nej usch för min del, det ska antagligen vara nere 2 dagar till....

2014-12-04 // 15:13:22

Kan vara så att företaget som underhåller SSOs servrar haft problem med elförsörjning eller dylikt och servrarna därvör är avslagna. Det kan vara ett massivt programmeringsfel; Finns mycket i uppdateringen som kan krocka, till exempel så är ju samla- och julklappsbytes-funktionen(och jag misstänker även arkeologifunktionen) i grunden samma funktion och de kan ha krockat ordentligt.
Det kan ha varit en för stor uppdatering så att spelmotorn inte orkade eller en hårddisk-krasch så att viktig data gått förlorat, vilket kan innebära att allt från hästfärger, karaktärsmodeller eller spelarinformation gått förlorat och de just nu för söker åtgärda det. Iom att hemsidan gick ner var det något massivt i alla fall.

Vi lär aldrig få veta exakt vad som hänt, vi lär få den finputsade versionen som vanligt.

Svar: Nej det tror inte jag heller, synd dock. Hade varit intressant att få veta :)
Courtney Silverhill

2014-12-04 // 15:14:48

Servern öppnade och jag hann spela alla sgb juluppdrag, och lite på jarlaheims uppdrag. Sen fick jag fatal och nu går det inte att logga in igen för mig D':

2014-12-04 // 16:39:21

Servern borde vara öppen idag kan man tycka synd att ni inte kan filma julspecial :(.jag tror tomten döt

2014-12-04 // 20:24:13

Jag är så ledsen!:( Jag har velat köpa 10.000sc men det gick inte för att spelet är nere.
(Men som tur var har jag inte haft tid de senaste dagarna.)
Nej, hästarna kommer ju vara ledsna när man kan komma in igen!:(

2014-12-05 // 14:53:13

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback