» Battle Royale «

Igår hade vi ett sånt jävla roligt event, tummen upp för Frida och Haley! Battle Royale är alltså som filmen hunger games. Och det var vad vi skulle göra i gyllenåsarnas dal. Vi samlades vid champet och fick veta regler osv.
 
 
  1. Man dödar varandra genom att bjuda in till grupp (Acceptera inte grupp inbjudan, du är död så skritta tillbaka till champet)
  2. Vid startstkottet springer alla från startlinjen och har 5 minuter på sig att gömma sig.
  3. När 5 minuter gått är det ditt eget val ifall du gömmer dig på ditt ställe och väntar på att nån ska komma förbi så du kan hoppa fram och mörda den, eller om du är en blodthörstig mördare som jagar ifatt offer i hela gyllenåsarnas dal.
  4. Man får inte gå över bron till fiskebyn.
  5. Alla som tävlade var gula så att vi skulle känna igen varandra lättare samt maskera oss väldigt bra i gåd.
  6. När det är 2 personer kvar vid liv kallas dessa till en duell vid champet.
 
 
Startskottet gick och jag tog mig snabbt som fasiken längst upp på berget i fågelskrämsåsen, här hade jag bra utsikt ifall någon skulle komma in genom grindarna.
 
 
Efter en stund insåg jag att man är starkare om man är fler så jag paktade ihop mig med Evelina. Jag valde att lita på att hon inte skulle mörda mig. Vi klarade oss jäkligt bra och överlevde i ungefär 40 minuter ihop, mördade gjorde vi också.
 
När det gått 40 minuter ropades alla överlevande in till champet (För att de inte skulle bli så långdraget.)
 
 
I en duell står varje ekipage i ett varsitt hörn tills ledaren räknat ner, då ska vi mörda varandra så snabbt vi kan. Här kunde jag och Evelina alltså inte pakta mer och trots att vi då litat på varandra genom hela spelet måste vi döda varandra för att endast en kan ta sig levande ut ;)
 
 
Jag var the last one alive och vann alltså battle royale, grymt!
 
Vi körde en gång till sen ett par stycken men då bara på gyllenblads stallets ö, så denna aktivitet får anpassas efter hur många medlemmar som kommer oså. Jag hade dö roligt!
 




Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback