» Blixtrar och dunder «

Magiska under! Någon som bor i stockholmsområdet? Det här är fan det värsta ovädret jag upplevt.. Jag tycker åska är jävligt häftigt och mysigt så sitter gärna ute under tak och tittar. Men det här alltså herregud.. Först kom det värsta skyfallet jag varit med om, det har hållit på i över en och en halv timme. Det var så mycket vatten så jag vet fan inte vad jag heter haha. Men sen kastades blixtrarna över himlen som att Thor vore jävligt förbannad alltså. Det var minst 3-4 åskoväder samtidigt för blixtrarna och knallarna var överallt hela tiden. As ballt tyckte jag tills det började blixtra alldeles ovanför oss.. Knallarna som kom var det högsta ljud jag fan hört och jag fick världens ilning i huvudet, det gjorde jävligt ont alltså! Sedan reste sig alla hår på min kropp. Det var som att jag blev statisk alltså :O Så jag bestämde mig för att gå in och KANSKE överleva denna dag, haha.. Upptäcker att katten smitit ut så de var bara att gå ut och leta, trodde på riktigt att jag skulle dö när jag sprang där ute :'D men vad gör man inte för djuren? Hunden är uppe i stora huset iallafall vilket är tur, hon är livrädd för åska.. :( Men nu ligger jag och katten här i sängen och väntar på att det ska ta slut nån jävla gång. Blixtrarna har flygit i säkert över en timma?! #Svensksommar
 
 
 
Hann inte ens in på SSO o mysa med Kingen för jag prioriterade veckans kommentarer.. 


Jag bor inte riktigt i Stockholmsområdet men i Uppsala. Nu har det hit och också. Det är inte kul alls för jag hatar åska är skiträdd för det! ! Vågar inte ens gå ut när det åskar. Asså fattar knappt att du vågade springa ut och leta efter katten men det var ju tur att du inte fick en blixt i huvudet!! Tänk om du hade dött!! Då vet jag inte vad jag gjort skulle bli så lessen du får inte dö Nemo!! Men nu gjorde du inte det och jag är så glad men nu åskar det jättemycket hos mig och jag är skiträdd men det är ju inte farligt såhär inne. Love u puss o kram :) ♥♥♡♥♥

2014-07-27 // 14:43:33

Det där med åskrädda hundar/katter är det jobbigaste som finns!
Tur att varken mina katter eller mammas katt och hund inte är rädd alls för åskan. Dom sover igenom åskan eller studerar det fantastiska spelet på himmelen! :P

2014-07-27 // 15:50:40

Det där med åskrädda hundar/katter är det jobbigaste som finns!
Tur att varken mina katter eller mammas katt och hund inte är rädd alls för åskan. Dom sover igenom åskan eller studerar det fantastiska spelet på himmelen! :P

Svar: Ja alltså det är så konstigt med hunden för fyrverkerier är INGA problem, men åskan hatar hon.. :/
Courtney Silverhill

2014-07-27 // 15:50:41

Haha ja då är det ju konstigt xD

2014-07-27 // 18:50:13

Hej Courtney! Jag bor nära Stockholmsområdet och vi satt hemma och såg hur det ösregnade ute och vi hörde åskan. Pappa fick med oss på en tur in mott Stockholm för att gå på museum och gud vad mycket vatten som låg på vägarna! o.o vissa ställen låg vattnet nästan upp till halva hjult på bilarna som körde och vi tänkte bara: stakarna som är ute nu och går och hoppas ingen går förnära vägen för vattnet stänkte åt alla håll xD Men nu är vi hemma och solen lyser här och man är glad att regnet har dragit xD

//mvh ditt största fän! ;D <3

Svar: Haha huvva! Ja mycket vatten var det herregud.. Kram <3
Courtney Silverhill

2014-07-27 // 19:16:59

Min hund är också rädd för åska,fyrverkerier och när jag firade nyår första året vi hade honom så gömde han sig i garderoben och för typ två år sen så firade vi och så gömde han sig under min säng! Jag visste inte ens att han fick plats där under stackarn <3

2014-07-28 // 09:06:45

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback