» Sommaren är här! «

Jag kände hur dammig och äcklig luften var i stallet, hästarna kändes trötta och uttråkade.
Jag ringde till Steve som direkt var villig att hjälpa mig köra ut allihopa till betet en vecka tidigare, hade egentligen tänkt att släppa dem nästa vecka. Men varför inte idag lixom?
Jag duschade dem en och en och alla blev av med sina hästskor, de har tillräckligt bra kvalite på sina hovar för att gå barfota hela sommaren. När alla var torra och fina lastades dem i vingårdens stora hästbuss och Steve körde ut dom till betet. Mina hästar som går på lösdrift blev också otroligt glada över att se sina vänner igen.
Nu ska de bli runda och fina till hösten <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Kingen ska vara kvar hos mig i sommar men får såklart beta runt slottet hela dagarna när han inte används eller när det är riktigt ruskigt väder får han stå i stallet. Men han kommer troligtvis inte få stå ensam för jag kommer Ev. ta hem och utbilda en tinkerhäst i sommar. Mys!
 

 
Stallet städades rent och vädrades, luften kändes redan 1000 gånger fräschare. Sen tog jag mig an min garderob och fixade till så att allt var i toppskick även där.
 
Mina kläder:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hästarnas utrustning:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Känns riktigt härligt att ha fått ordning på allting, nu ska jag mysa runt på min Kingen hela sommaren. Och som jag skrev ta hem en ny liten pärla! Det här med sommarboende är jag lite osäker på, trivs ju så bra på vingården. Ska fundera men blir nog troligtvis kvar med Baronessan och drakarna haha. :)
 
Ska ni släppa ut några hästar på bete nu till sommaren, eller har ni redan gjort det kanske?
Ska ni byta boende över sommaren?
 

 


Tänkte ta ut mina hästar förtom 2 eller 3 och ska ta hem en liten söt tinker och kanske en till påni. Tänkte oxå kanske flytta från FP till VD :)

2014-05-31 // 15:11:55

Oj, det var jag som skrev det förra xP

2014-05-31 // 15:12:14

Jag har än så länge under mina SSO-dagar aldrig skickat en häst på bete... haha. Men jag funderar på att låta några åka till betet snart då dem bara står i stallet och används inte :P
Funderar dessutom på att bo i Skördebygden över sommaren! eller i alla fall testa och känna efter :)
(du som gav mig idén med sommarboende, hihi ;D)

Svar: Jamen jag har alltid bytt sommarboende annars, ger en myskänsla! hihi :D <3
Courtney Silverhill

2014-05-31 // 15:22:26

Oj när ja ser detta känner jag att jag verkligen ligger efter...... ehm. . Jag måste städa i min garderob och släppa ut hästar men har typ inte råd så måste vänta puss :) ♥♥♡♥♥

2014-06-01 // 14:34:03

Hej :D

2014-06-04 // 17:43:41

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback