» Tävlingen mot Different Snowflakes «

I onsdags tävlade laget mot DifferentSnowflakes som ägs av Lana Swiftheart. Vi tävlade på alla tre hoppbanor i ridhuset. Det var jätte roligt att tävla mot DifferentSnowflakes, det var en sån härlig stämning i ridhuset när alla hejjade fram sina klubbar. Jag fick skrika för att göra mig hörd ;) Mina drakar tog hem vinsten, de fick så jävla fina tider på banorna och jag är så stolt. WROOM sa det bara! Tror vi kommer tävla mot snöflingorna igen i framtiden. Det vore kul!
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Tycker det är så härligt med tävlingslaget, jag har haft kontakt med så många klubbar vilket är jätte roligt. fler klubbar tar efter och skapar egna lag, smart drag! Det blir på så vis enklare att mötas. Sen tror jag att det blivit ett missförstånd om att "vi är för bra för att höra av oss" då vill jag slå hål på det och säga att alla tävlingar vi har haft och har inplanerade är det många gånger jag som hört av mig till klubbarna, de flesta som mailat mig har dragit sig ur. Jag kan rida rätt in i en klubb jag aldrig sett förut och se att dem har runt 10 medlemmar på ett event, jag hälsar och kollar ifall de är intresserade av att tävla. Eller om jag ser ett klubbnamn jag gillar, googlar upp ägaren och hör av mig! inte svårare än så. Så NEJ vi sitter inte på några höga hästar. Men jag får mail dagligen från folk som är med i klubbar som vill tävla. Och då svarar jag "Prata med din ägare och be henne kontakta mig" Det handlar inte om att jag är snobbig men jag anser att om ens klubbmedlemmar är intresserade av att tävla mot oss, är det väl ägarens ansvar att se till så att det blir så? Är inte ägaren intresserad kan vi inte tävla helt enkelt! Jag kan dra det tunga lasset och planera, bedöma, räkna poäng och dra regler. MEN jag måste ha en ägare som visar intresse, som jag kan bolla ideer med och som vidarebefodrar information på möten inför tävling. Annars är det inte roligt, och det är det som är syftet trots all press som kretsar kring tävlingslaget. Vi ska ha ROLIGT. Det handlar inte om stora och kända klubbar, jag vill att laget ska få möta alla olika klubbar man kan tänka sig. Dock planerar jag en månad i förväg och därför kanske mindre klubbar drar sig ur. 
 
Vet inte vart jag ville komma riktigt.. Jag kommer iaf kämpa för en bra stämning ifall det blir vanligare med tävlingslag och tävlingar. Det ska vara roligt att möta OSS och vi ska tycka att det är roligt att möta ER. Det är inte kul för någon att få en förlust uppkörd i ansiktet i veckor eller att bli anklagad för fusk när man lagt ner sin själ i en bedömning och gjort allt i sin makt för att redovisa resultat för motparten. Nej det har inte hänt ännu, men ni hajjar poängen. Det här med lagg är otroligt svårt och en "lätt" sak att skylla på, jag vet att INGEN i mitt lag laggar medvetet men skulle jag få flera klagomål och misstankar mot en person måste jag göra nått åt det, såklart! Misstänker laget en klubb för lagg, ja då möter vi inte er igen helt enkelt..  
 
Jag låter arg det är jag inte, jag är glatt överaskad över den fantastiska stämning vi stött på hittils! Men nu svävar jag iväg. Vi hörs sen!
 



Det var riktigt roligt att möta er Drakar och vi hoppas verkligen på att få göra det igen. :D

2014-11-08 // 10:27:38

Åh, haha fint efternamn Lana =)

2014-11-09 // 20:53:34

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback