» Jag vann! «

Igår hade vi en tuff distansritt som Felle anordnat, här är upplägget:
 
Du ska göra Pole Bending Apocalypse tävlingen, ge Sture eller Felle tiden i vänchatt.
Rid till Valedale och göra stallsysslorna och även lämnar in dem. Efter det springer du till Steve och gör hans tävling. Sen till Moorlands Cavaletti, Här kommer Sture stå och du ska nu springa 1 varv i TRAV runt cavalettin, Sen vidare över bron till Skördebygden, till padockön där du ska göra padockönstävling. Vidare till Gåd-stallet via färjan, Väl här ska du göra lilla hoppbanan. Rid till Pi´s hus där Felle står, Du ska VINKA till Felle och sen springa vidare till Ridhuset och gör Baronessans Tredje Hoppbana. Efter tävlingen tar du linbana till Mario där du kommer att fika, Ett glas vatten ska du dricka här och du får ej rida iväg förens ditt vattenglas har försvunnit från bordet. När ditt glas är borta från bordet ska du springa till Swedenborg och göra Dinodalstävlingen och sen raka vägen till mållinjen som är Isenport uppe vid Kallterna. 
 
 
 
Det kändes som att det där jävla vattnet stod där i en kvart alltså jag skojjar inte.
 

 
Jag tog ledningen från första början och höll den ända tills jag var tvungen att vänta på den dumma färjan, Amanda gick om mig en snabbis men jag bet henne i rumpan och sprang om. Då kom Sasha, Haley och Amanda ikapp mig och det vart som en "omstart" när färjan landat. Härifrån slogs jag och Sasha om ledningen ända fram till observatoriet då jag var lite snabbare på att beställa mitt vatten och fick ett litet försprång. Inne i Dinodalen var vi iprincip i varandra hela tiden men jag utvecklade ett knep som gav mig ledningen och efter en otroligt lång och jämn kamp kastade jag mig in i mål till en första placering.
 
 
Jag blir så sjukt nervös och hispig vid tävlingar, jag är inte gjord för att delta utan för att hålla i saker haha! Skrek åt tiger att om han skiter i att han är törstig och tar oss i mål ska han få äpple, vilket han gjorde. Min duktiga lilla tiger häst. När jag fastnar så hör man det och när det går bra så piper jag. Alltså måste vara sjukt irriterande att lyssna på, men jaja de behöver dem inte göra allt för ofta. 
 
Började en stund fundera på om de gav mig vinsten för att slippa jobbiga event i framtiden som straff.. Hmm..
 

 
 
Fick en ny titel hihi, mästare :)
 

 
 
 
Tigereye, min lilla fighter.
 

 
 
Eventet var jätte roligt, vi hade fått all info i gruppchatt och sedan lämnat så att vi alltid hade en liten "karta" med oss som vi kunde kolla på. Det liknade det jag och Rockmormor hade under tantaveckan fast då vare dagliga uppdrag + lite snabba och korta sträckor som gällde, det var även en i taget som gällde (sjukt skojj). Skillnaden blir att om man failar i början i en sådan här tävling så är det väldigt svårt att ta igen, medans det under tantaveckan ger än lite fler chanser. Men detta var as kul, borde vi ha fler gånger!
 

 


Jag har faktiskt inte tänk på detta men min arab (lika dan som din Tigereye) min arab då, den som står i valedale och är brun med svart man osv. Det heter också Tigereye! Haha

Svar: haha! :)
Courtney Silverhill

2015-04-23 // 18:16:04

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback