» Morgon funderingar «

Vaknade strax innan 08.00 trots att jag kom hem ganska sent igår. Alltså jag var inne på aftonbladet och fick se en artikel om robotar. Dagens robotar är snart mer intellegenta och mänskliga än oss själva, de kan skämta och flörta bättre än vad vi kan. Jag är så kluven.. Jag skulle vilja träffa en robot, men tänk om den sätter en kniv i mitt huvud? Alltså  det vore så komiskt att vi människor, dumma som vi är. Skapar någonting som är smartare än oss själva och sedan blir "bedragna" av dessa robotar. Vår död blir inte jordens undergång eller ebola utan en maskin vi själva skapat. Jag skulle inte bli förvånad. MEN då kommer vi ju till detta.. Tror inte många vågar skaffa en robot? Det skulle ta många år innan de blev accepterade och vanliga tror jag. Tänk att ha en maskin som städar, handlar och lagar mat. Det skulle många familjer slåss för om det inte kostade miljoner.. Jag är nyfiken men samtidigt livrädd, och det är väl det som är grejjen med oss människor. Min död blir säkert en robot, mördad efter att den gjort frukost på sängen åt mig i 10 år. Fuck..
 
 
Ikväll ska Sneakydragons tävla i en stafett mot andra klubbar. Ska bli jätte skojj och jag kommer vara där som hejjarklack och reserv! :)
 


» Sam

domedagen kommer snart ;))))

2015-02-21 // 23:29:19

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback