» Bloggutmaning dag 2 - Mina vänner «

När jag började spela star stable pratade jag knappt med någon. Det var otroligt vanligt att folk anordnade utställningar och olika tävlingar i stallchatten som de hette då (Dagens globala ungefär) och det älskade jag att vara med på. Men i övrigt så var jag inte så intresserad av att prata med folk eller vara med i klubbar. På den tiden var inte klubbarna lika utvecklade som dom är idag heller. Jag var en ensamvarg helt enkelt. Jag var inte särskilt intresserad av att prata med folk då mitt spelande inte alls var en lika stor del av mitt liv som det är idag. Men snart blev även jag nyfiken på klubbar och vännerna började trilla in.Jag började prata mycket med en spelare som även frågade om jag ville blogga med hen, jag sa absolut och tyckte det var galet roligt att blogga. Men personen slängde ut mig från bloggen efter ett tag för att hen inte trodde att mina serier skulle uppskattas av folk. Det kanske var ett dumt val? ;) Jag ställde mig på egna ben och här är jag idag.
 
Mina första vänner på SSO var Ellie Gladeforce (the one and only Doris), Violet Crazypaw och Haley Rainstorm. När jag sedan gick med i Sneakydragons hittade jag ännu fler vänner som idag står mig väldigt nära. Jag var livrädd för det i början. Kan man ha vänner från ett spel? Jajamen det kan man och det är helt underbart att de har samma intressen som en själv. Jag älskar dem <3
 
 
 
 
 

 


Älskar det du gör <3
Förrsten så träffade jag en vän på sso och det visade sig vara min irel bästis. Visste inte ens att hon hade det😂

Svar: Men gud haha vad roligt :D
Courtney Silverhill

2015-05-02 // 10:26:10

Älskar det du gör <3
Förrsten så träffade jag en vän på sso och det visade sig vara min irel bästis. Visste inte ens att hon hade det😂

2015-05-02 // 10:26:10

Jag är lite som du. Jag pratade inte med så många och tyckte det var jobbigt att hamna i ett långt samtal. Efter ett tag började jag gå med i klubbar, och då fick jah vänner för livet. Jag har skypat med dom x antal gånger och min dröm är att få träffa dom irel. Jag har fått så många vänner genom detta spelet. Många av mina vänner tycker att jag bara kan sluta spela, för att det bara gör mig osocial. Jag är mer social än alla andra i min klass. Jag är med folk, skriver med dom, pratar, bara med en annan enhet. Att det är ett spel. Starstable var från början bara ett spel jag spelar de för att jag tyckte det var kul. Nu är jag fast, för att alla mina vänner finns här <3

2015-05-03 // 17:06:50

Jag är lite som du. Jag pratade inte med så många och tyckte det var jobbigt att hamna i ett långt samtal. Efter ett tag började jag gå med i klubbar, och då fick jah vänner för livet. Jag har skypat med dom x antal gånger och min dröm är att få träffa dom irel. Jag har fått så många vänner genom detta spelet. Många av mina vänner tycker att jag bara kan sluta spela, för att det bara gör mig osocial. Jag är mer social än alla andra i min klass. Jag är med folk, skriver med dom, pratar, bara med en annan enhet. Att det är ett spel. Starstable var från början bara ett spel jag spelar de för att jag tyckte det var kul. Nu är jag fast, för att alla mina vänner finns här <3

2015-05-03 // 17:06:51

Vad mysigt det ser ut Nemo :D

2015-05-06 // 18:38:02

Lite roligt att din första vän var Ellie Gladeforce eftersom jag känner henne jag också fast vi pratar inte så mkt längre...vi var påväg att skaffa MC Server tillsammans haha. Du borde verkligen kolla arkivet från Juni 2013 haha, jättekul att du haft en blogg så himla länge :)

2015-08-07 // 15:06:51

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback