» Idrottslektionen med drakarna «

Mitt sista event på idrottsveckan var en traditionell idrottslektion. Jag värmde upp dem genom att de fick ställa sina hästar på medelinjen med bra avstånd. Sedan samlade jag dem vid C och så fick dem jogga ett helt varv runt på spåret. När dem var tillbaka vid C fick dem köra slalom mellan sina egna hästar. Sen fick dem hoppa upp och skritta runt spåret och göra olika emos. Jag skrek även HALT ibland och då fick dem hoppa upp och ner på sina hästar innan de fick fortsätta. Samma sak i galopp där vi även helt plöstligt skrek ut FÖRSTEN TILL H, FÖRSTEN TILL C osv. Så dem fick vara lite på helspänn. Även här fick dem köra slalom i galopp mellan min och stures gubbe samt häst. Innan vi körde en lek som jag hittat på. Det handlade om att jag delade upp dem i grupper med olika siffror och färger. Det fick lyssna noga på min berättelse som berättade när ett "lag" skulle springa till en bokstav. Vi hade olika svårighetsgrader och det går ut på att den som är sist på plats vid bokstaven åker ut och slutligen blir det en final mellan de som slagit ut dem andra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Här är exempel från de olika svårighetsgraderna som fanns med i berättelsen:
 

”Idag ska helga laga pannkakor, då behöver hon 3 ägg. Då måste hon gå till Ica som slutar på bokstaven A.”

”Dem var väldigt stressade till tåget som skulle gå klockan 2 från perrong K.”

Helga har målat sin blomlåda i en vacker blå nyans som är lätt att C även på långt håll.

 

 
Är lite knepigt kanske men vi hade jätte roligt! :)
 

 
Som final skulle dem stå i mitten av ridhuset och jag och sture stog nära C och A. När jag skrek KÖR fick dem kasta sig iväg och dem skulle runda oss 5 gånger innan de fick springa in i mitten och hoppa av sin häst för att vinna. Amanda Wolfdaughter kastade sig av först och vann. Så duktig!
 



Asså oh! Det låter så mysigt och roligt i SD! Jag vill inget hellre än att gå med men jag är på server 2. Nästan alla är bortskämda snorungar som bråkar och svär i chatten :(. Jag önskar verkligen att jag var på server 1 D;

Kram Tilde

2015-02-19 // 09:26:59

ååå ni verkar ha så kul <3
Har du instagram ? för måste skicka en sak ;)

2015-02-19 // 11:41:03

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback