» Åsiktsinlägg «

Ja som ni kommer märka kommer det trilla in lite åsiktsinlägg och tankar kring spelet, jag har redan skrivit ett inlägg om nationella championat som ni kan läsa här : http://starstablesverige.blogg.se/2013/june/nationella-championat.html
 
Men ja idag blev jag lite smått irriterad faktiskt! Jag reklamade för min blogg i chatten efter att jag skrivit morgonens inlägg, detta gör jag alltid efter ett skrivet inlägg för att de som vill kan gå in och läsa. Observera att jag bara skrev det 1 gång. Och får ett spydigt: Snälla asså kan alla bara sluta reklama för sina bloggar i global! Jaha tänker jag då och svarar med att: Hur tror du då att man ska kunna skaffa sig läsare till sin blogg? :). Vad som skrivs därefter är ointressant. Men hursom vem fan har rätt att bestämma att vi som bloggar inte ska få reklama för dem`i den globala chatten? vad är ens den globala chatten till för? om det finns en regel mot detta har jag isånnafall missat den.. Men ja jag kan förstå att man blir irriterad om samma blogg reklamar 10 gånger på 3 minuter, detta borde ju isånnafall räknas som spamm. Men att jag efter varje skrivet inlägg skriver i global: StarStableSverige.blogg.se gå in och läs mitt inlägg om åsikter kring globala chatten! 1 eller 2 gånger tex. Det skadar inte någon? Jag har sett att tillomed de "största" bloggarna inom starstable gör detta. Denna karaktären menade på att man kan skaffa sig läsare genom att skriva om något intressant och att folk söker efter bloggar på google, där jag tillägger att de mest lästa kommer upp först och hon säger att folk bläddrar. Bläddrar? Ah de är väl någon som har riktigt tråkigt kanske. Men ja ni förstår min poäng? 
 
Borde det inte vara samma sak för de som reklamar för sina klubbar då? vad är skillnaden?
 
Ja jag kommer iaf fortsätta reklama för min blogg efter varje inlägg så det får sticka så mycket de vill i vissas ögon, Nu får ni gärna komma med tankar och absolut säga emot mig! jag tar inte åt mig utan älskar att diskutera. Hit me med era tankar om detta! :) Btw. Skriver inlägget kring klubben senare när Haley loggat in och vi snackat igenom precis vad som gäller. plus att jag inte vet om de lyckats starta igång en klubb blogg. så de får vänta :) Kram!
 

 


Håller med dig! :)

2013-06-16 // 12:49:40

Jag avskyr bloggreklam i spelchatten. AVSKYR. Det är fullt möjligt att göra reklam för sin blogg utanför spelet, ie. genom att kommentera på andra bloggar och länkbyta. Det går faktiskt att tolka SSO's Användarvillkor på så sätt så att all reklam faktiskt är förbjuden, vilket man kan läsa under "Innehåll och verksamhet som är förbjuden" under paragraf tre. Jag tolkar det på så sätt, eftersom reklamen är en störning i min spelupplevelse.

Svar: Jo det är helt sant! Men jag hittar faktiskt flera bloggar genom just chatten, och jag tror att det är absolut lättast för nya bloggare att skaffa läsare där. Jaha där ska jag gå in och läsa det har jag nog missat. dock tjänar ingen pengar på att skriva sina SSO bloggar (vad jag vet?) , men tack för tipset ska kika närmare på det! :)
Courtney Silverhill

2013-06-16 // 16:05:04

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback