» Jakten på äggen! «

 
 
Idag hölls en äggletar jakt i sneakydragons, och jag tänkte att ni också kunde delta fast här på bloggen genom att jag ger ledtrådarna här så får ni gissa bland kommentarerna.
 
Eventet gick till så att: Bakom bibblan får de första ledtråden som leder till en ny ledtråd, som leder till en annan ledtråd. den tredje ledtråden leder till gömstället där ägget är gömt och först på plats att bjuda in ägg personen i grupp vinner de sc som ägget är värt. 
 
Dock kan jag inte lotta ut sc till er eftersom ni inte var med på eventet men ni kan gissa för skojjs skull och är det någon som kan alla ledtrådar på ett ägg och även gömstället så presenteras dessa på bloggen med länkar till era egna bloggar (om ni har).
 
Ingen från SD får delta eftersom ni redan kan svaren så försök inte ens! ;)
 

 
Första ägget är grönt med svårighetsgrad enkelt.
  1. Mjölk som koagulerar och avskiljs från vasslen.
  2.  Att ingen städat upp här ännu…
  3. De lånas ut och används flitigt av Jorviks befolkning.

     

    Andra ägget är rosa med svårighetsgrad medel.

    1.Här bor det igelkottar, se upp vart du sätter fötterna.

    2. Här säljs det hela nio hästar!

    3. Här lyser ett starkt sken från fönstret.

     

    Tredje ägget är av guld och har svårighetsgrad svår.

    1. Vägen avstängd

    2. Efternamnet betyder solstråle på svenska. 

    3.Härimellan ges gåvor i form av muffins och ibland polkagrisar.

     


     

     

    Kan du alla ledtrådar på något av äggen?

    Eller kan du ALLA ledtrådar till alla äggen?

     

    Kommentera det här inlägget med t.ex. "Svar på det gröna äggets ledtrådar, 1. Spejarmäster. 2. Potatismos. 3. James i fort pinta." Och även ditt SSO namn och din blogg om du har någon. Du måste alltså ha rätt på alla 3 ledtrådar på något av äggen.


    Är du först med rätt svar presenteras du här på bloggen!

     


     



Rosa ägget :)
1: Utanför GÅD grinden
2: Marleys
3: en fyr? Kanske fyren i ML?

2014-04-15 // 22:44:21

Guld ägget:
1. vägen till dino dalen är avstängd eller hur?
2. elisabeth SUNBEAM, sunbeam är väl solstråle eller?
3. en gång fick vi ta muffins från elisabeth och till jul bakas det polkagrisar där!
jag heter på sso:
Jasmine Snowstone och min blogg heter starstableoffline.blogg.se
=D =D =D =D

2014-04-16 // 08:00:47

gröna ägget:
1. jag är inte så säker så denna ledtråd kan jag inte
2. galopp banan har ingen städat eller?
3. galopp banan änvänds av jorviks befolkning så jag tror att galopp banan är rätt!
jag heter Jasmine Snowstone och min blogg heter starstableoffline.blogg.se
x) x) x) x)

2014-04-16 // 08:03:30

Rosa ägget: 1 gåd-grinden
2 marleys stall
3 slottet

2014-04-16 // 08:22:21

Grön:Kan ingen av dem

Rosa: 1.GÅD grinden 2.Vingårdens köpstall 3. Slottet kanske?

Gul: 1. Dinodalens pass 2. Elizabeth 3. Mario?

2014-04-16 // 10:40:35

GULD ÄGGET:
1. Dinodalen.
2. Sunbeam!
3. Från Elizabeth till Mario (observatoriet)
ROSA ÄGGET:
1. Grinden vid Gyllene vägen.
2.Merleys tillsalustall.
3. Kapelruinen i GÅD.
GRÖNA ÄGGET:
1.Vid barny? Vid Silon?
2. Oljan vid ewervinfälten?.
3. Ost? Från Will

2014-04-17 // 21:00:01

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback