» Championat utan häst «

Detta är ett event som är perfekt att köra efter ett uppehåll då medlemmarna kanske latat sig och behöver komma igång igen. Det är minnsan inte bara hästarna som måste vara i topp trim under tävlingssäsongen!
 
Välj ett championat där man inte nödvändigtvis måste hoppa över stora gap, tex. GÅD championatet går bort då man inte kommer vidare i championatet utan häst. Men Moorland championatet är perfekt.
 
Be medlemmarna komma i en snygg träningsoutfit, det höjjer motivationen lite!
Samla allihopa och skapa små grupper så att ni inte tappar bort någon på vägen. Det är alltså inte meningen att ni ska ANMÄLA er till tävlingen utan ni ska helt enkelt bara samlas och vara uppmärksamma på när den första championat gruppen startar. Ställ av era hästar någonstans vid sidan av championatområdet. När första championatgruppen startat ska en ledare räkna ner i klubbchatten, INGEN får starta före någon annan. När startsignalen gått ska alla springa precis som man gör i championatet (därför är der positivt att se hur de som faktiskt kör championatet rider). Inga genvägar som man inte kan ta i tävlingen i vanliga fall är tillåtna, och alla hinder som kommer på vägen ska rundas. En ledare står vid mållinjen och kollar noga på vem som springer i mål först (samma mål som i championatet) och en annan ledare springer några meter framför de andra och visar vägen, samt ser så att ingen fuskar eller tappas bort. Om någon fuskar skriver ledaren som befinner sig på championatområdet dennes namn i chatten tex. "NEMO fusk" Då måste den personen stå still i 3 sekunder innan den får springa vidare. Därför är det ett stort plus att ledarna har kontakt under eventet via Skype eller Teamspeak.
 
Ni kommer troligtvis bli översprugna av de tävlande ekipagen på häst,
men det är bara positivt då ni ser hur dem springer så ignorera INTE!
 
Men kom ihåg att detta är till för att ha roligt tillsammans, vem som vinner är inte viktigast!
 




hej jag skulle verkligen vilja vara md i sneaky dragons heter Selma Lightningnight. äskar verkligen camponat utan häst. har testat det och som snaky big paradise i min klubb

2015-06-02 // 19:01:47
» Kiki

Hej jag vill vara med i SneakyDragons fast jag är 8 år är det okej?

Svar: Nej tyvärr så har vi åldersgräns på 18 år :) kram
Courtney Silverhill

2015-06-28 // 10:38:36
» Kiki

okej
:(

2015-06-28 // 19:45:33

Hej! jag ville bara säga att jag älskar sneaky dragons och jag läser eran blogg, fortsätt med allt de ni gör!


Kram! ♥

2015-07-29 // 12:26:59

hej älskar klubben Sneaky Dragons och den speciela
klubb stilen men jag skulle aldrig sno den. Jag är 14 år fins det någon som helst liten smula skans att jag skulle kunna få gå med i klubben?

kram: SD fan!

2015-08-10 // 13:59:21

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback