» Piroger, zebror och gud vet vad! «

Hej! :)
Idag körde som sagt "vem vet mest" veckan igång och vi har redan haft två extratillfällen för poängsamling. Jag hade ett tillfälle på dagen mellan 14.00-14.10. Medlemmarna fick en gåta på facebook 2h innan som de fick klura ut. När de listat ut vart gåtan leder tar dem sig dit och bjuder in mig i grupp, jag var på plats 14.00-14.10.
Gåtan var: Kommer Jorvik någonsin få en regent, är detta en plats för denna?
 
Det andra tillfället hade Annie precis och medlemmarna skulle ta sig till angivna
kordinater som var: X:133 Y:169 (De fick kordinaterna 2h innan på FB gruppen).
Dessa leder bakom bibblan och där stod Annie redo att ställa en fråga.
Frågan var: Nämn tre smaker av gorbys piroger.
 
Tycker ni kan få gissa på både gåtan och frågan här i kommentarsfältet inna jag publicerar svaren.
Vad tror ni? SHOOT!
 
 

 
Juste om ni undrar varför jag ser ut som en zebra så är det för att jag är en!
Ikväll ska vi ha event på cirkusen och zebror finns ju på cirkus, eller? haha jag är osäker menmen..
 
 

 


Fråga nr 1: Stadshuset :D
Fråga nr 2: Finns det enns något som heter det ;)

2014-06-03 // 14:06:56

Förstår inte riktigt men Jorvik är sedan länge en morden demokrati...

2014-06-05 // 07:37:21

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback