» Ledig! «

Godmorgon! Eller ja haha en morgon när man är ledig.
Fast har varit vaken en stund och gett djuren mat osv. Sen satte jag mig med datorn och släppte ut alla hästar på minecraft. Snart ska jag börja plugga BLÄÄ... Men bättre o få det gjort och kunna chilla/spela sen :)
 
Jag vill också tacka för den fina responsen på gårdagens avsnitt, ni gör mig aldrig besviken med era kommentarer. Helt fantastiskt! Nu måste jag dock få ihop avsnitt 5 (min dator har börjat krångla) Men tror jag har klippt rätt mycket på det redan :) Vi får se på onsdag hihi!
 

 
Tänkte dela med mig av tisdagens distansritt, jag tycker det är så roligt!
 
Sträckan gick från Jorvikstallet till Vingården och det var en massor med saker därimellan.
 
 
Vi samlades som vanligt i våra fina gula kläder och till våran besvikelse var det inte alls många drakar som var leksugna. Men vi fick med oss en gammal medlem Caroline Winterdaughter och några som hängde på för att de var nyfikna tror jag haha :) Så vi blev några stycken iallafall!
 

 
 
 
Från Jorvikstallet till Moorlands championat var det uppvärmning och övningar.
 

 
 
Jag sprang vidare till fort pinta när de andra samlades på championatet. Nu var det dags för försten till tävling. Här startar alla samtidigt och Evelina räknar ner och tittar så ingen fuskar. Sedan ska de ta snabbaste vägen till Fort pinta och bjuda in mig i grupp för att vinna.
 

 
 
Sen bar det av mot Firgrove, vi valde vattenvägen för att göra det lite svårare.
 
 
Och vad dem kämpade för att komma över!
 
 
Efter en stunds kämpande kom alla drakar och icke drakar över och vi kunde fortsätta.
 

 
 
På vägen till Firgrove championatet där en ny försten till tävling väntade hade vi lite övningar och hoppade bland annat höbalarna i fårhagen.
 
 
Vid denna försten till tävling stannade jag och Evelina sprang till
Mr. Andersson och väntade på en gruppinbjudan.
 

 
 
När de sprungit benen av sig till Mr. Andersson var det dags för en liten pusta ut sträcka och de fick klappa om sina duktiga hästar som nu var ordentligt uppvärmda.
 
 
Nere vid stallet fick de ge sina hästar vatten och kolla igenom dem, kunde de fortsätta denna tuffa ritt?
 

 
 
Nu var det dags för grupptävlingar och vi delade slumpvis in dem i sina grupper.
 
 
Först hade vi en flaggtävling.
 

 
Sedan var det försten till Barneys silo i grupp.
 
 
 

 
Från silon galopperade vi igenom byn och sedan hade vi lite hopp och smidighetsövningar hos Marley.
 
Sen hade vi slalom och naturhinder nedanför vingården innan vi gav upp och kramades bakom bibblan.
 
Jag måste ha blivit trött för jag har inga kort på detta haha.. Det var tufft och långt men vi klarade det galant!
 

 
Men nu måste jag plugga, hoppas ni får en grym ledig dag!
Vad ska ni hitta på föresten?
 

 



Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback