» Jag är vaken.... «

Jag vaknade för en stund sedan, sov mellan 09-13.. Kort powernap haha.. Men jag är fasiken utsliten efter allt hostande.. Sen svettas jag ap mycket och jag tror att det är för att febern håller på o försvinna helt vilket är skönt. Har legat nära 38 på dagarna och 39 på nätterna, ska bli skönt o bli klar i huvudet!
 
Men hursom så sitter jag med Annie och levlar och dricker jordgubbs cupcake te (Svingott) & snackar skit, bollar ideer och allt mellan himmel o jord. Min häst blev precis level 14 och Annie är brb en stund så jag tänkte att jag går in och pratar lite med er så länge. När jag levlat klart ska jag springa o kika på den westfaliska hästen, alltså jag har blivit förälskad i den, ni vet morots hästen.. Den är ju såå fin! Men inte hundra på att jag ska köpa den men ska titta iaf så får ödet bestämma resten ;)
 
 
Alltså fina fina Lemoncrush, lätt min julaftonshäst.. Vad passar bättre än en nordis barbacka i snön?
 

 
Gårdagens event var mycket trevligt och en bra start på ponnyveckan!
Vi möttes vid Barneys silo, det vi skulle ha med oss var klubbklädsel, tävlingsklädsel och en snygg outfit.
Jag taggade upp mig as mycket inför den snygga outfiten, så la ner min själ och ca 200 sc på den haha.. Jag ÄLSKAR utställningar, men vad lurad jag skulle bli...
 
 

 
Första delen var en "försten till" och vi skulle TRAVA till övergivna sommarhuset. Vi körde i grupp och trots att jag och storebror slängde oss ut för ett stup lyckades vi vinna. Amanda (Slottstanten) vann över sin grupp och var före mig men vet inte om vi tävlade mot varandra? Hursom så gick det bra TROTS att jag glömde byta handskar haha..
 
 
 

 
Väl framme körde vi lite flaggtävlingar och sedan vart det en galopptävling till VD paddocken. Kom typ 3a tror jag. Där ombads vi byta till vår snygga outfit. YES tänkte jag! Men sen berättar keckosarna att vi inte får byta kläder mer och att vi ska köra under hökens vingar med vår snygga outfit. ALLTSÅ NÄÄÄE...
 
 
Jag ångrar nu i efterhand att jag inte valde grått schabrak och handskar, hade ett par handskar som passade UR bra till detta men tänkte att jag måste ha vitt schabrak.. Fråga mig inte varför. Men jaja de spelar ju fan ingen roll för nån utställning blev det ju inte iallafall!! MORR.. Jag som tyckte jag stod ut och allt.. :(
 
Men whatever får bättra på outfiten och ha en egen utställning eller nått då! haha ;)

Nejmen en härlig start iaf och jag ser fram emot kvällens frågesport.
 

 



Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback