» Gästbloggning av en drake - Haley Janne Rainstorm «

 Hellu! Janne här. Nemo envisas med att kalla mig Janne, trots att jag envist hävdar att jag heter Haley Rainstorm. Men men, Nemos bloggg - Nemos regler antar jag? (Det kan du ge dig på ;) / Nemo)
 
Hur som helst, det jag vill prata om är ponnyerna på SSO. Finns det någon annan hästsort som är så älskad, eller så hatad? Personligen så älskar jag dem! När vi presenterar ponnyveckorna i klubben så säger de flesta ''Neeeeeeeeej!'' medan jag jublar, äntligen får alla ponnyer komma ut och leka! Ponnyerna är så söta, kolla bara på den busiga uppsynen min ponny Grassjumper har
 
 

 
 När ponnyerna kom till spelet i augusti 2013 så var de väldigt populära, det kom en tävling som man bara kunde delta i om man red på en ponny och lite senare kom även en championat enbart för ponnyer.
 
 
Men det tog inte lång tid innan intresset för ponnyerna sinade... Varför? Antagligen för att ponnyerna är så mycket långsammare än de andra hästarna. De upplevs som slöa och kan inte hävda sig i championaten där de stora hästarna kan delta. Jag ska inte ljuga, det känns segt när man levlar en ponny. Om man inte levlar med någon annan som levlar sin ponny samtidigt. Då blir det inte lika stor skillnad som om den ena levlar ponny och den andra levlar en häst. Ponnyerna har inte ens chans att hänga med i samma tempo som en häst.
 
Personligen så tycker jag att det var onödigt att göra ponnyerna så slöa. Det finns så många söta ponnyer i två olika raser, SSO's egen ras ''Jorvikisk ponny'' och Chincoteagueponnyerna som faktiskt finns på riktigt men som är en relativt ovanlig ras. Jag hade gärna sett lite större vartiation på raserna, kanske New Forest och Connemaraponnyer? De skulle kunna vara lika snabba som de stora hästarna men aningen mindre. Men vem vet, det kanske kommer i framtiden? Tills dess får vi hålla till godo med de små köttbullarna som faktiskt finns i spelet, och hur slöa de än är så tycker jag nog att deras söthet väger upp för hastigheten!
 
 
En sak som är positiv med ponnyerna är att de är relativt billiga, den dyraste kostar 750 Starcoins. Så då tycker jag att det är okej att de är lite slöa, allt behöver inte gå så fort jämt! Hur mysigt är det inte att lunka runt på en liten tjock ponny på SSO där vädret alltid är underbart?
 


 
 
 
Tack för mig och hoppas ni har en underbar sommar!
 


Klart Janne skulle blogga om pånis <3 Men det var ett väldigt bra inlägg tycker jag. Visste ni att Janne spelar Geofreys moster Tyrionne i min nya serie the game of Jorvik? Dessutom tillsammans med ponnyn hon bloggat om i inlägget! Tyrionne är en kortväxt människa som därför inte har rätt till den eftertraktade tronen. 
 
XOXO / Nemo
 

 



Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback