» När tankarna snurrar «

Godmorgon i värmen! Hur har ni det? Jag har precis varit ute och tränat, vaknade vid 7 av att mitt ben gosade runt i något kallt & blött som visade sig vara katt kräks. Efter att ha kastat bort sängkläderna var jag pigg och bestämde mig för att ta en PW innan den värsta värmen kommer, men tro mig det var redan sjukt varmt.. Och nej jag har inte tvättat mitt ben ännu, fräääsch i know. Haha nejmen jag ska duscha jag lovar.
 
Hursom så dök det upp en liten rolig tanke i mitt huvud igår. Det är extremvärme just nu som ni vet, perfekt värme om ni frågar mig. Men hursom så kollade jag facebook flöde när jag svalkade mig från solen ibland och herregud alltså.. Det finns de människorna som klagar, de som berättar att det är varmt (som om någon kunde missat det) och hur bra dem har det med sin vuxendricka i solen OCH sen finns de dom som skriver en status och rackar ner på dom som skrivit det föregående. Såhär är det ALLTID när det är extremväder, matcher som vunnits osv osv. 
 
"Det borde vara olagligt att jobba i den här värmen, ge mig vinter nu!"
 
"ÄNTLIGEN kom sommaren, 33 grader i solen hos oss och vi sitter med ett glas vin på altanen"
 
"Är det någon mer som vill berätta hur varmt vi har det idag?"
 

 
Alltså tänker ni samma sak som jag nu? Detta är ju precis som vår globala chatt på star stable när folk tjaffsar! Och hur mycket den sistnämnda än skriver sina statusar för att pika folk som skriver om det uppenbara så kommer det inte sluta och du blir lika patetisk själv som tar upp det. Okej vi omvandlar detta till star stable då, vi kan ta reklam för klubbar som första exempel.
 
"Klubblös söker känd klubb."
 
"Sneakysneakys är en nystartad klubb som söker härliga medlemmar, ansök idag!"
 
"Global är inte till för att skriva reklam, kan alla bara sluta skriva reklam om sina klubbar här!"
 
Den enda som sprider negativ energi är den som klagar och tycker att folk ska sluta göra reklam i global, vet du vad? Du kommer inte lyckas hur mycket du än klagar. Jag hittade Sneakydragons genom global en gång i tiden, alla har vi varit mindre klubbar och på något vis måste man göra sig hörd. Global är ett perfekt verktyg och hur irriterande det än är kommer det alltid vara så, lika bra o lägga energi på annat.
 

 
BRÅK, jag sitter väldigt sällan i global men ibland händer det att jag ser dessa bråk och det är lika spännande varje gång. Någon blir arg över något, det kan vara att en person lämnat någons klubb etc. Då är det alltså två personer som sitter öppet i global och är arga, sedan kommer det in folk som ställer sig på någons sida och tredje världskriget bryter ut. Sen kommer dem som skriver att dem ska sluta bråka och sen kommer den som klagar över att det är så mycket bråk i global. Ni hajjar? 
 
Alltså det är precis som facebook, VARJE extremväder kommer nämnas, klagas över och pikas. 
 
Global kommer även alltid fungera på samma sätt. Om folk skulle sluta lägga sig i och sluta klaga så skulle det vara ur världen men guess what, det kommer inte hända. 
 
Jag tycker att det borde göras klara regler över globala, att SSO går ut med vad som gäller ordentligt. Alternativt har regler som kommer upp varje gång man trycker på global? OCH faktiskt tar tag i saker och stänger av folk som missköter sig. Men ja innan dess får ni lägga energi på annat, ett tips är att börja prata om andra saker när folk bråkar. Typ glass, rosa elefanter eller något annat kul. 
 
Ehm ja.. De va typ det. Ännu en dag i värmen så inte mycket dator för min del! <3

 


Håller fullt med dig! Jag är alldrig i globala chatt för det är bara reklam och bråk

2015-07-03 // 10:44:41

*Räcker upp handen*
Jag gillar inte värmen och kommer aldrig göra det! Njöt av det urdåliga vädret i juni! :D
Kan inte njuta när det är för varmt :(

2015-07-03 // 10:57:58

Här där jag bor är det också riktigt varmt, 30 grader i skuggan och 35 i solen...:D SSO borde göra en reklam chatt! Där kan man t.ex. skriva att klubbar letar efter medlemmar, man kan också leta efter hjälp. Att man typ skriver "Någon som kan hjälpa mig med skattjakten idag? Säg 222!" Ungefär. De som redan är med i klubbar och trivs där kanske inte vill vara med om massa reklam om klubbar i globala, så jag tycker det borde skaffa en reklam chatt:)

2015-07-03 // 10:58:22

Lever dock hellre på Sydpolen men 30,9 grader hos mig 😓😱

2015-07-03 // 14:18:12
» Nova

det var första världskriget igår i global bara för att folk vägra gå ner scenen när Raptor skulle uppträda 😢

2015-07-03 // 14:47:11

Håller med dig fullständigt.

Innan jag flyttade till server ett så fanns jag på server 3 och det ända jag såg i den globala chatten var bara bråk och tjafs😓😢😡

2015-07-03 // 22:15:13

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback