» Sneaky big paradise «

Manus till Sneakydragons största event någonsin!

Antingen har ni sett programmet eller så har ni hört om programmet. Ni kan älska det eller hata det. Oavsett så kommer detta bli den största utmaningen i Sneakydragons historia. Vågar du verkligen ställa upp? Du kommer bli inlåst i firgrove tillsammans med ett gäng psykopat drakar. Vad som händer sedan är det endast vi bakom kulisserna som vet. Det kommer gå ut på att ni är instängda, ni kommer antagligen bli rastlösa, skapa drama och pakter men vi kommer även att underhålla er med en rad challenges där ni tävlar om det högsta priset: immunitet i nästa utröstning. När det endast är två personer kvar innanför murarna i firgrove kommer en final starta som ni sent kommer att glömma. Ni får inte göra firgroves stallsysslor innan eventet.

Har ni styrkan, modet och hjärnan som krävs för att vinna Sneakydragons big brother? Den personen du litar på mest kan vara en mullvad, dina beslut kan påverka fler än dig själv och det är inte alltid den som är bäst som lyckas hålla sig kvar till sist, ödet har en del att säga till om också.

Ni får under INGA omständigheter lämna byns murar. Lämnar du, fastnar du, dör du så är du ute ur leken.

·        Möts utanför murarna i firgrove där vi välkommnar deltagarna och berömmer deras mod att de vågat ställa upp i Sneaky big brother.

·        Vi ger varje deltagare ett nummer när de checkar in i firgrove. 1,2,3,4 osv. DE MÅSTE KOMMA IHÅG SITT NUMMER.

·        Några av personerna går in med uppdrag som de inte får avslöja.

·        Utröstning var tredje challenge. Alltså 2 challenges, 1 utröstning, 2 challenges, 1 utröstning.

·        Det ska vara ungefär 5 minuter mellan varje challenge så att de blir lite rastlösa. Big brother är inte alltid roligt utan psykande också!

·        Den som vinner en challenge får imunitet i nästa utröstning.

·        Utröstningen sker helt slumpvis med tärningar, det numret som visas åker ur sneaky big brother (om man inte har immunitet)


 

Challenges:

(Dessa körs tills endast 2 personer återstår i tävlingen, alltså kan en Challenge göras fler gånger eller inte alls beroende på hur fort det går)

1.      Lös varg i byn (Kurragömma) – en av ledarna klär ut sig till varg och letar, den som blir hittad  först förlorar och hänger därför löst i nästa utröstning. Den som blir hittad sist är du immun i nästa utröstning.

2.      10 frågor – Mest rätt vinner immunitet, förlorarna får springa utan häst 5 varv runt byn.

3.      Spring hem – Vi lurar deltagarna att vi ska ut och ta frisk luft efter en jobbig utmaning. På ett töntled ska de prydligt gå efter ledaren ända till fort pinta. När vi samlats framför discot så börjar ledaren skratta i chatten. Sedan dras en av dem in i bikten och får ett brev där det står att ”Vad gör ni utanför murarna egentligen? Ni vet att ni inte får lämna huset. Spring hem ögona böj, sisten hem åker ut sneaky bigbrother.” Här står två ledare och väntar och kollar noga vem som sist kommer innanför murarna.

4.      10 påståenden – 10 påståenden om klubbens medlemmar, den med mest rätt vinner immunitet, förlorarna får mocka, utfodra och vattna firgroves stall.

5.      Hitta guldäpplet – Alla samlas vid stallet, en av ledarna klädd i gult gömmer sig någonstans i firgrove. Den andra ledaren förklarar reglerna och räknar sedan ner innan de släpps iväg för att leta. Den som hittar guldäpplet först (bjuder in i grupp) vinner utmaningen och blir immun i nästa utröstning. Personen får välja om den vill dela sin vinst med någon.

·        Hemligheten hos mrs packard – Alla bildar ett led in till mrs. Packard. En av ledarna står inne i huset och en sköter kön. En och en ropas de in i huset. Ledaren i huset bjuder in personen i grupp och ger personen ett val. ”Om du blev utkastad i firgrove skogen inatt, hade du valt en häst att rida på eller en hund att vakta dig?”

Häst att rida på – Personen får välja en utmanare bland deltagarna. Alla som blir valda får grupptävla på Firgroves svåra skogsbana, siste man i mål får lämna sneaky big brother. Blir det många som väljer att behålla kakan så får vi dela upp dem i fler grupper i tävlingen med 4 väljare/valda i varje grupp + 1 ledare.

Hund att vakta dig – Du får gå ut ur huset utan någon mer information.

Bikten - ligger vid ingången till firgrove :

·        En tärning slås av bigbrother ledaren och siffran som visas kallas till bikten, (Deltagarna måste själva komma ihåg sitt nummer)

·        I bikten kan personer få brev som förklarar uppdrag eller förmåner.

 

Twister i en Challenge:

Vara immun vid utröstningen – Dyker ditt nummer upp på tärningen så slås tärningen om, du kan alltså inte åka ut ur tävlingen den utröstningen.

Dela sin vinst med någon – Detta kan vara positivt och negativt för den valda personen men har ingen betydelse för vinnaren. antingen blir personen som valts av vinnaren immun vid utröstningen eller så hänger personen löst vid utröstningen (ja/nej fråga). Om det ska vara positivt eller negativt avgörs slumpvis mellan ledarna (singla slant eller liknande)

Hänga löst – personen får en Ja/nej fråga vid utröstningen, svarar personen fel åker ‑den ut och de andra sitter säkert. Svarar personen rätt blir denne immun och utröstningen fortsätter som vanligt.

Lika poäng i en Challenge – Grupptävling på En firgrove bana. Vinnaren vinner challengen och blir alltså immun.

 

Final bäst av 3:

·        Galopptävling - När endast två personer återstår i tävlingen är det finaldags. Finalen går av stapeln vid firgroves champ där de tävlande ställer sig bakom mållinjen. En av ledarna berättar vart de förväntas ta sig (utan färdmedel) och räknar sedan ner.

Firgrove – James i Fort pinta och bjuda in en av ledarna i grupp.

Personen som bjudit in ledaren i grupp har vunnit 1/3

 

·        Hitta guldäpplet - I fort pinta finns ännu ett guldäpple gömt, de tävlande samlas i stallet där de inväntar nedräkning. Den ledaren som är guldäpplet ska bli inbjuden i grupp för att vinna momentet. Vinner samma person detta moment är vinnaren utsett eftersom denna person då har 2/3. Är det den andra personen som vinner blir det tredje momentet avgörande.

 

·        Den avgörande tävlingen hålls i biblioteket på vingården. Här gäller det att svara snabbast på 3 frågor som en ledare ställer. Frågorna ska svaras i en och samma ”post” alltså kan de inte svara anne skicka, lisa och skicka osv utan de ska vara: ”Anne, Linda, Alex och Lisa”

1.      Hur många ställen kan man åka färja till? Svar: 3

2.      Hur många hemstall finns det på SSO? Svar: 8

3.      Vad heter de fyra ödesryttarna? Svar: Anne, Linda, Alex och Lisa.

 

Teamspeak (en av ledarna har som uppgift att hålla extra koll på ts kanalen):

Vi kommer uppmana alla att sitta på ts under bigbrother eventet för att de ska bli enklare att förklara spelets gång samt att de blir roligare för dem i ”dö tiden”.

Produktionen – Här sitter vi som håller i bigbrother för det mesta.

En bigbrother kanal – För deltagarna under spelets gång.

Bikten – Hit flyttas personer som får uppdragsbrev, förmåner eller straff.

Publik – Personer som åkt ut sitter i denna kanal.

 


 

Detta är ett rått material och bara till för att ni ska förstå uppbyggnaden på eventet :) 

 


 

 
 



Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback