» Historien om Mary, avsnitt 7 (sista avsnittet) «

Den här serien skrev jag för väldigt länge sedan nu men vill gärna visa er den! Nu är vi inne på sista avsnittet vilket är skönt då jag haft skämskudden framme varje dag jag klickat in på min blogg. I slutet av inlägget finns filmen som är baserad på serien ni följt denna vecka :) 
 

 
Detta har hänt: Marys favorit häst Flashing Flipp har kastat av sin ägare Rebecca på en tävling, Nu vill Rebecca få Flippen utdömd och skicka honom till slakt och köpa en ny tävlingshäst. Mary har gjort allt för att rädda honom och äntligen hittat en lösning. Men det finns ett sista problem.. Pengar.. Mormor och morfar har inte råd med Flippen.
 
Mary hör orden eka i huvudet, "Vi har inte råd". Efter allt som hon och Flippen varit med om finns det ett så löjligt problem kvar, pengar. Vems dumma ide är pengar egentligen!?
 

Hur kan de vara så okänsliga? "vattna rabatten istället" herregud Mary är så arg och ledsen så att hon vet inte vart hon ska ta vägen. Flippen tillhör henne och så är det bara, varför förstår ingen?
 

När Mary kommer runt på baksidan tror hon inte sina ögon..
 
Där står Flippen med en ryggsäck bredvid sig.. Vad är der här undrar Mary?
 

I ryggsäcken låg matchande kläder till sadel och träns, Mary kan inte alls tro på detta! Hon rider till mormor som förklarar allting. Nej mormor och morfar hade inte råd med Flippen, men de anser att Flippen är så viktig för Mary att de tog pengar från ett dödsbo.
 

 
Världens lyckligaste Mary skrittar Flippen mot stallet där de ska stå, allting har ordnat sig!
 

 
Dagen efter kommer Mary till stallet tidigt, hon tänker pyssla om Flippen länge innan de tar sig ut på en härlig tur i skogen.
 
 

 
 
En härlig tur bara de två var vad Mary hade tänkt sig, men det dröjde inte länge förens lugnet försvann..
 

 
De hinner knappt ut ur stallet förens hon står där... Rebecca..
 
Hennes mun är full av fula och elaka ord, Mary funderar på att skritta därifrån och låta Rebecca tro att hon vunnit det här kriget än en gång.
 

Men nu brast det för Mary..
 
Det var inte Rebecca som vunnit det här kriget, det var Mary.. Och nu orkade hon inte ta skiten längre. Rebecca gick iväg med svansen mellan benen efter den utskällningen.
 

 
 
Sakta kom det fram att alla andra tjejer i stallet inte alls avgudade Rebecca, de var rädda för henne! Och Mary började bli mer och mer omtyckt i stallet efter att hon vågade stå upp mot henne.
 

 
 
En väldigt lycklig Mary rider nu runt på sin fina Flippen, de har äntligen fått varandra. Och du som läst sedan första avsnittet förstår precis hur lättad Mary känner sig efter allt som hänt! Allt som startade med att hon bara skulle vara hästskötare under en dressyrtävling slutade med att hon fick sin drömhäst tillslut.
 

 
Och det enda Mary och Flippen hälsar till Rebecca är:
 
 
Till Rebecca: Jag räddade din häst från ditt djurplågeri, du hoppades att han skulle dö i vildmarken och hade han inte gjort det skulle du skicka honom med en slakttransport. Allt detta för att han skyggade under en tävling. Jag gav mig ut i skogen under flera dagar och letade efter honom, och när jag tillslut hittade den såriga och utmattade Flippen så fick vi fly och gömma oss, tills den dagen då vi tillslut blev påkommna. Jag slogs ända till slutet och du tycker endå att du vann? Nej det är jag och Flippen som vunnit detta krig och fått varandra, du kan sitta på din toppfina nya ponny, den kommer aldrig slå Flippen, han är min bästa vän. // Mary
 

 
Det var slutet på historien, MEN jag kommer att släppa något som kommer heta "Så gick det för Flippen och Mary" där jag skriver om hur det gått för dem, vad de gör och hur de mår. Förbered er på tårar!
 
Jag måste här med tacka alla som varit statister i serien, alla som kommenterat och läst och gett mig så positiv feedback! Jag älskar er <3
 
Jag kommer självklart starta upp en ny serie inom snar framtid så hold your horses!
 

 
Haha skämms litegrann men serien är gullig. Här har ni en film om den som är lite annorlunda än bildserien såklart då den bara är baserad på den. Men kika vettja!
 
 
 
 

 


Jag har inte läst i din blogg,men sedan du skrev i chatten i sso "avsnitt 7 av mary finns nu uppe på starstablesverige.blogg.se"eller nåt sånt,så blev jag intresserad.Jag läste idag från första avsnittet eftersom jag inte sett din blogg förut.Jag tycker att du är SUPPPPPEEEERRR BRAAAAA!!!!!!!!!!!!

Svar: Men åh gud vad glad jag blir! Tack fina du, precis såna här kommentarer som får en att vilja bli ännu bättre <3
Courtney Silverhill

2013-07-01 // 13:43:54

Läääängtar till nästa "serie" :D

Svar: Det kommer det kommer! :) Måste bara komma på en awesome story först, det absolut svåraste ;) Kram
Courtney Silverhill

2013-07-01 // 16:50:01

Åh vad bra den här serien är! :D <3 Längtar till nästa :P

Svar: Tack sååå mycket! :) <3
Courtney Silverhill

2013-08-17 // 08:54:40

Denna historien var sååååå fin!!! Längtar till fortsättningen kommer!
❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Finns redan :) "Så gick det för Flippen & Mary" Bland kategorierna :)
Courtney Silverhill

2014-02-19 // 16:51:37

Vad bra historien var! Äntligen fick jag läsa klart den, hann bara börja förra gången jag ville läsa den! Riktigt bra, Courtney!

2015-01-13 // 15:09:11

Kommer du lägga ut dunken och bunken igen också??

Svar: Ja det kommer jag nog göra! :)
Courtney Silverhill

2015-03-22 // 16:18:21

ååååå så bra den har varit !!!! <3
Du är så duktig Nemo <3
Längtar till nästa ....
kram Ella <3

2015-03-22 // 17:15:39

I den sista bilden så gör Mary en "min" typ. Har alltid undrat hur du gjorde den. Emotes fanns ju inte på den tiden.

2015-03-22 // 19:16:51

MEN GUUUUUD! OMG vad superbra serie! Du är så duktig på att skriva, och rolig är du också. Sista bilden var ju jättekul xD Denna serie är ju så grymt fantastiskt! ;)

P.S Stephanie Diamondfall, det var ingen emotes. Det var en dans som bara går att dansa på midsommar. "Små grodorna, små grodorna!" Den låten dansar man typ :)

2015-03-23 // 16:19:15

Claire Masterknight, tänkte inte på att man kjnde göra det. Sågninte ens att de var på det stället. Men tack för svaret.

2015-03-23 // 19:24:00

nu förstör jag här då du får 11 komentarer istället för 10 som är mycket bättre och ett inte udda tal. Men du var ju bäst redan då för mer än ett år sedan det är så grymt det här och asså vad ska man säga du äger mest av alla på jorden och du är bäst. Det är en fin historia mary o flippen, fast jorvik vampyren är ju ännu finare så man sitter och bölar i flera timmar. jaja bra bra bra ♥ asså det är så svårt att beskriva här det funkar typ inte, det går inte att förklara hur himla bra du eeee♥ Vill att du ska förstå hur mycket jag älskar dig och vad du betyder för mig men det e så mycket mer än du nånsin kan tänka dig. Stor puss o kram ♥♡♥♡

2015-03-25 // 19:46:30

nu förstör jag här då du får 11 komentarer istället för 10 som är mycket bättre och ett inte udda tal. Men du var ju bäst redan då för mer än ett år sedan det är så grymt det här och asså vad ska man säga du äger mest av alla på jorden och du är bäst. Det är en fin historia mary o flippen, fast jorvik vampyren är ju ännu finare så man sitter och bölar i flera timmar. jaja bra bra bra ♥ asså det är så svårt att beskriva här det funkar typ inte, det går inte att förklara hur himla bra du eeee♥ Vill att du ska förstå hur mycket jag älskar dig och vad du betyder för mig men det e så mycket mer än du nånsin kan tänka dig. Stor puss o kram ♥♡♥♡

Svar: Åh taack!! Hihi jaa Jorvik vampyren slår allt. Men vem vet vad som kommer i framtiden ;) <3
Courtney Silverhill

2015-03-25 // 19:46:31

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback