» Hopplektion för mina drakar «

Som sagt var det den första av tre förberedande lektioner inför maskeradhoppningen idag. Det kom riktigt många och jag är så himla nöjd just nu så ni anar inte! Jag lärde dem att räkna galoppsprång, testa om hästen lyssnar genom att rygga, tänka på balansen i sitsen och handen samt att komma rakt på hinder. Var så himla fokuserad så blev inte så mycket bilder. Det är inte lätt att fokusera på varje ekipage, jag vill att alla ska förstå och det är inte en lätt uppgift!
 
 
 
 
 
 
Denna gång var det fokus på bra vägar och galopp, nästa gång lägger vi i en högre växel!
 
Älskar verkligen min ridlärar roll, det är hur kul som helst!
 
 

 


Shiet, kolla in vilket super hopp min häst gör ;)

Svar: Ser lovande ut ! ;)
Courtney Silverhill

2013-10-14 // 22:38:49

Fin stil jag har på sista bilden då ^^

Svar: haha verkligen ;)
Courtney Silverhill

2013-10-15 // 01:07:28

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback