» Storebror och Lillebror <3 «

Ja såhär ligger det till, Dragonmaster har egentligen inte varit på semester som de andra hästarna utan jag fick akut hämta hem honom i onsdagskväll. Varför? Jo för att jag blev erbjuden att adoptera en till ponny.. Den här ponnyn är 22 år och anledningen till att jag tog hem honom var för att han bara stått i en hage helt bortglömd de senaste 10 åren. Han har inte fått kärlek alls! Man verkligen såg på honom att han ville vara vartsomhelst förutom där och när jag pratade med ägaren så hade dem tillomed börjat fundera på att slakta honom för att han bara kostade pengar. SÅ min ide var alltså att Dragonmaster skulle bli bästis med denna söta varelse.
 
Vad ska den nya ponnyn heta?
 
Han är 22 år gammal, har haft det tufft men har ett hjärta av guld. Han skulle såklart få bli Dragonmasters storebror! Namnet blev alltså på SSO "Bigbrother" men hans namn är "Storebror". Jag började fundera. Tänk er två söta ponnyer med namnen Storebror och Lillebror? Ja jag kunde inte motstå Dragonmaster fick byta namn till "Smallbrother" på SSO men heter alltså Lillebror.
 
Jag kommer ge honom lika mycket kärlek som mina andra hästar får och han ska få bli en lycklig gammal ponny igen. Storebror och Lillebror, radarparet! <3
 
 
Jag tog hem Storebror och åkte ner till hagen och hämtade Lillebor, de fick först hälsa på varandra vilket inte alls var några problem!
 

 
 
 Första natten stod de inte i samma box utan fick lära känna varandra ordentligt.
 

 
 
Nu är dem bästa vänner och oskiljaktiga! Dock är de experter på att rymma och retas med de andra så jag har satt upp en kedja så länge.
 

 
Storebror
 
 
Storebror kommer få komma ut på träningar då och då, jag har planerat att rida honom i luciatåget. Men mest ska han få komma ut på sköna barbacka turer och hänga med folket i klubben ibland. Han ska få ha det bra helt enkelt. Och med tanke på hans ålder så vore det ju bara konstigt att satsa på tävling. Han är trots allt sin ålder väldigt grön och oriden. Han har redan visat små olater vid ridning, men jag tänker inte bråka med honom allt för mycket. Han är ett riktigt charmtroll som får många på fall.
 




Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback