» Sneakydragons «

 
 
Varför Moorland? Jo igår ville jag att vi skulle träna på lite ridvägar, det blev snett igenom och halvt igenom som vi hann med, och i Moorland finns det ett ljust kryss på banan som man kan följa i en snettigenom.
 
Vi började som vanligt att värma upp hästarna med voltarbete i skritt, trav och arbets galopp. Både små och stora volter i hörnen och på långsidorna. Sedan fick de sträcka på sig ett par varv i ökad galopp.
 
Sedan började vi med snett igenom, först i skritt, trav och sedan galopp. Med olika människor i täten hela tiden.
 
När vi var klara där visade jag hur en halvt igenom såg ut och gav dem lite tips & knep som att "Håll dem raka ett tag och sikta sedan mot tvätten". När de fattat galoppen körde vi halvt igenom i alla gångarter.
 
Sedan avslutade vi som vanligt med att hästarna skulle slappna av och sänka sig.
 
Jag är super nöjd, trots att några hästar bråkade lite i början. Och jag hoppas att Jasmines ponny inte är halt eller något. Men ja 10/10 får ni duktiga sneakydragons! <3
 
 
Btw. Vi blev inte störda alls i Moorland, några var framme och tittade när vi hade samling men inte mer en så. Go Moorland! ;)
 

 



Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback