» Hubertusjakt ikväll! «

Ikväll ska Haley hålla i en hubertusjakt, jag ska inte delta i tävlingen dock. Jag ska inte heller vara räven utan jag ska tillsammans med Eve vara pikör alltså hålla koll på att alla som springer i klungan inte rör sig för långt bort, egentligen markerar pikörerna bredden där klungan får springa och de får inte springa utanför våran linje, men nu kommer vi mera valla dem, ja lite som vallhundar kommer vi vara haha. Vet ni vad en hubertusjakt är för nått? Det är riktigt roligt och går till som så att man rider en bana med hinder på, Haley är i det här fallet en master och rider längst fram, (Haley får inte passeras av de tävlande) På upploppet ska alla tävlande springa fort som in i helvette och fånga räven som i detta fall är Frida, dock tror jag Frida kommer stå still vid ett visst ställe? Vi får se, en räv kan alltså vara rörlig (flyr) eller stå still. Kul va?
 
Jag tar med mig Laman och är super taggad!
 
 

 



Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback