» SSO tar över? «

 
Jag Dina Queennight fick äran att gästblogga här idag. Tack så mycket :)
Min blogg: starstablefighters.bloggplatsen.se

                           Starstable är för mig halva mitt liv, jag loggar in varje dag och nördar det, när jag inte orkar göra alla läxor som jag har så flyr jag in i sso´s värld. Ibland blir jag sur på mig själv för att jag ibland sätter sso före annat som är viktigare.

Jag har en vän irl som spelar sso, direkt efter skolan är det "Ring mig på skype när du kommer hem!" och så sitter vi där hela eftermidagen.
Från början var sso någon annt för mig, jag kan inte beskriva skänslan sso hade då. Jag minns min första gratis starrider helg som om det var igår, jag och en annan av min irl vänner skulle utforska resten av jorvik (Vi båda hade aldrig varit star rider) då va jag helt freakad och min vän blev tillockmed sur på mig för att jag bara var helt galen, haha!

När jag loggar in på min aldra första gubbe så tänker jag "Shiet, och denna gubben tyckte jag va snygg då! Herregud!" och jag kan ibland rida runt i moorland och tänka "Sådär har jag också sett ut" men nu käns det så länge sedan att jag inte kommer ihåg det.
 
På min första gubbe hade jag en kompis, en kompis som aldrig svek mig. Vi var som bästa vänner även fast hon var 16 (Tror jag) och jag var typ 9 har jag för mig, så kunde vi endå vara dom bästa av vänner. Men efter ett tag så slutade hon på sso och nån stans där blev det strul med min gubbe, sen efter det skapade jag en random gubbe som inte ens hade en riktig mail adress. Den spelade jag på i typ 1-2 dagar sen hade jag en sso paus. Då spelade jag mest sims sen fick jag min mobil några månader senare och därmed en gmail och då tänkte jag att jag kunde skapa en gubbe med den mailen. Då kom Dina Queennight till världen, det är den gubben jag använder nu där där jag har mina hästar, mina vänner jag har lagt ner pengar på denna gubben och jag har inge planer på att lägga ner den.

Jag och en kompis som heter Emmy brukar ibland skojja med varandra om att vi när vi köper häst köper häst-skal för typ 300.900 sc, egentligen helkorkat ;). Men det är kul. Ibland kan sso vara ivägen, som när jag och en vän spelade och så ville hon rolla men jag sa att till henne att jag ville göra klart mina uppdrag. Detta blev ett bråk men idag är vi bästisar igen, och det är jag glad för.

Idag bor jag på jorvik stallet med 3 hästar och 3 till planerade, denna gubben trivs jag med och har allt jag vill ha och min älskade klubb Dragon Snowflakes, som jag älskar liten men med ett hjärta av guld.
 


Tack för ditt inlägg!
Jag förstår precis hur du menar, vissa spel blir man helt beroende av. Jag tror att jag har hittat en balans nu och känner inte att jag MÅSTE sitta vid SSO varje dag. Men det är efter 2 års spelande också ;)
SSO är som en drog! Hoppas du får en grym sommar Dina.
 





Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback