» Amazing race! «

Haha vet inte varför men jag sjunger "Amaaaaazging raaaaace" Med ni vet Amazing grace melodin.
Igår gick tävlingen av stapeln, jag tillsammans med Arvella var team blå. Jag tycker vi klarade uppgifterna väldigt bra och det var inte särskilt många minuter som gick åt till förvirring eller fails, trots att de inte var bortblåsta om man säger så. Nejmen jag tror vi gjorde bra ifrån oss men det är så svårt att säga.
 
 

 
Såhär är det nämligen, vi samlades allihop vid äppelunden. Efter att Nina gått igenom regler och hur många uppdrag som väntar denna dagen så skulle vi igga alla deltagare förutom vårt eget lag. Därför har vi ingen aning om vilken plats vi ligger på och vi får inte diskutera vilken tid vi gick i mål osv.
 
 

 
Första ledtråden var jordekorrar, alltså tacka gud för att jag precis gjort dessa uppdrag med Kim.
Vi tog transporten dit och där väntade Felle med 3 frågor åt oss. Vi skulle räkna massa saker hos spejarmäster och sedan bjuda in o ge henne svaren. Alltså detta är inte enkelt under press! RÄKNADE JAG RÄTT, VI RÄKNAR IGEN, BJUD IN HENNE FÖRFAN! haha ja typ så lät det.
 
 
 

 
När vi klarat alla moment i grottan fick vi en ny ledtråd som var fågelskrämma.
Vi tänkte igenom lite snabbt vart vi stött på fågelskrämmor och vi var väldigt överens om fågelskrämman hos Jasper som ibland rymmer. Transporten till RH och sen sprang vi. Jajamen där stod Haley!
Här skulle vi springa banan på en maxtid, jag blev sååå förvirrad. Vad fan är en maxtid? Och ska jag lämna gruppen nu? Men det gick bra. När vi klarat det uppdraget gav Haley oss nästa ledtråd.
 
 

 
Denna gången var det, HÖNS.
vi bestämde oss att de säkert är skördebyggden eller firgrove. Eftersom vi va i GÅD sprang vi över till skördebyggden. Jag kollade Dews lite snabbt och sedan tog vi transport till Sunfield. DÄR stod Amanda!
Nu fick vi i uppdrag att hoppa upp på muren, sagt och gjort vi hoppade upp på muren på typ 1-2 minuter?
 

 
Där fick vi den sista ledtråden som var svart oldenburgare, FP tänkte jag snabt som fan så vi tog transport dit och gick i mål. Helt tomma, hur fan gick det här? Vi har INGEN aning. Och vi får inte veta förens på torsdag. Men ikväll är det ännu en dag i amazing race och jag är skit taggad.
 
 
Kingen var helt slut efter detta, men skojj hade vi!
Glöm inte hejja på LAG BLÅ!
 

 



Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback