» En vanlig morgon! «

Hej där.. Vaknade upp vid 7 till en massa härlig sol, klädde på mig och tog en promenad och nu sitter jag här o ska äta gröt och blogga samt planera ett event som dök upp i mitt huvud under promenaden. Kommer bli sjukt bra väder idag så jag ska passa på att vara ute och få ännu fler fräknar (får alltid det på sommaren). Men hursom så var gårdagens äggjakt som vanligt jätte rolig och vi har så sjukt smarta människor i vår klubb alltså, dem är så snabba och klurar ut ledtrådar jag ALDRIG skulle klara haha. Vi hade totalt 4 ägg i olika färger och svårighetsgrader (Ju svårare ägg destå mindre ledtrådar) och det fanns totalt 666sc att hämta.
 
 
 

Grönt ägg – Nemo (66sc)
Ledtråd 1 – Jag är övervakad
Ledtråd 2 – Det luktar sockervadd och popcorn
Ledtråd 3 – Det regnar konfetti och här finns ringar av eld
Ledtråd 4 – kcrius

Blått ägg - Annie (100sc)
Ledtråd 1 - Undrar om man ska åka ut till sjöss då?
Ledtråd 2 - Det ser ut som att det står en fiskare där borta?
Ledtråd 3 - Här var de ingen modepolis i närheten, gröna rockar? Pfft!

Rosa ägg – Janne (200sc)
Ledtråd 1 – Vatten, svamp, runsten och klippa.
Ledtråd 2 – G.E.D har varit här länge, men de verkar inte ha upptäckt den här platsen ännu.

Guldägg – Sture (300sc)
Ledtråd 1 - A path of fire who leads to the unknown

 

Kan ni gissa vart alla äggen gömde sig? :)

 


 



Ja, asså jag kan gissa dig och eh Janne men vart gömde sig Annie och Sture???

2015-04-07 // 17:31:09

Nemo: cirkus. Annie: gåd. Janne: jag vet vart det ligger men kommer inte ihåg vad det heter det ligger på En kulle och nära vingården det är en hemlig plats. Sture: jag tror i sommarhuset, för det finns inget annat typ som brunnit eller?

2015-04-08 // 09:28:24

japp jag kan bara gissa 2 men iallafall här kommer det!
Nemo= Är i cirkusen tror jag, eller jag är faktist säker ;)
Annie= ingen aning.. Kan du säga vart alla är sen? :D
Janne= i skördebygden nedan för jorvikstallet finns det massa G.E.D gubbar och ett hemligt ställe. Det stället är på typ en liten ö och så är det en runsten, svamp där osv ;D
Sture= asså vet inte, får tänka lite. Men du kanske kan säga sen vilka svar det är :D

2015-04-08 // 10:01:50

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback