» Fredag! «

Godmorgon på er, jag vill börja med att tacka för att ni är så förstående. Jag slutar aldrig förvånas över hur mycket kärlek ni har, ni stöttar mig när det behövs, peppar mig när jag är motivationslös och sprider alltid glädje och kärlek över den här bloggen och spelet. Jag försöker ge tillbaka till er men jag vet inte om det är tillräckligt. För mig är det viktigt att svara på er post, era frågor och tacka för allt fint ni skriver. Det är viktigt för mig att få umgås med er och prata för det gör spelet så mycket roligare, många blir ofta förvånade när jag svarar på post eller tackar ja till gruppinbjudningar för att hänga lite. Det tycker jag är märkligt, ofta har jag ganska mycket för mig i spelet och hinner inte men så fort tiden finns umgås jag mer än gärna. Det är väl det minsta jag kan göra för er. Men tack iallafall för att ni sprider en otroligt härlig energi på min blogg.
 

 
 
Men åter till det jag tänkte skriva om, tantaveckan tog slut igår.. Alltså hur sorgligt!? Tiden går för fort.. MEN jag har såklart filmat under veckan och ska klippa ihop det så fort jag kan, har redigerat under veckans gång så är inte mycket alls kvar. Så ni ska få se exakt vad vi haft för oss under denna underbara vecka. 
 
Gårdagen bestod av jakten på marianne karamellerna, det var nästan som ett maraton med dagliga uppdrag. Det liknar ingenting vi i Sneakydragons gjort tidigare faktiskt. Efter lite research upptäckte vi att en torsdag är den tantigaste dagen för dagliga uppdrag. 
 

Morfars lunch – Maratonet startar på Dews farm där vi förklarar regler samt ställer alla tävlande i varandra i någon av oss (Alla medlemmar iggar varandra). När vi räknar ner ska dem springa och ta uppdraget ”Morfars lunch” hos Angus på goldspurs gård. Dem ska göra uppdraget och springa till jorvik stallet där en av oss står och väntar på en grupp inbjudan. (Den som bjuder in i grupp och har gjort det dagliga först får en karamell.

Mjölka kor - När alla landat vid jorvikstallet gör vi samma sak igen, vi ställer dom i varandra i stallet och sedan berättar vi att dem ska ta det dagliga uppdraget av Stein som är att mjölka korna vid jorvik stallet och sedan rida till mrs pike och bjuda in en av oss i grupp. Den som bjuder in först får 1 karamell. 

När alla är samlade vid mrs pike ställer vi dem på en linje vid början av skogen. Vi förklarar att det är försten till paddocken på steves gård och den som bjuder in den av oss som står där i grupp först får 1 karamell.  

Hungriga fåglar - Paddocken på steves gård. Vi ställer dem alla mitt i paddocken i en av oss. När vi räknar ner ska dem springa och ta uppdraget ”hungriga fåglar” av steve och klara uppdraget så fort som möjligt. När dem klarat uppdraget ska dem bjuda in personen som står i paddocken igen för att tjäna en karamell.  

När alla gjort uppdraget hos steve så får dem ta hand om sina hästar och det är kisspaus i 5 minuter, här ska dem även avigga varandra så att dem pressas lite extra i slutet.

Vi berättar att det återigen är försten till som gäller och den som tar sig till ledaren i fårhagen först tjänar 1 karamell men de får endast TRAVA.

 Torsdag är lika med pannkaksdag – När alla är i hagen ställer vi dem återigen i varandra och berättar att dem nu ska göra det dagliga uppdraget Torsdag är lika med pannkaksdag. När dem gjort uppdraget ska dem ta sig ner till fårhagen och bjuda in ledaren i grupp för att tjäna en karamell.

Det sista är att dem tror att maratonet är över och vi tackar nästan för idag. När alla är klara ber vi dem ställa sina hästar en bit bort och hoppa av dom o samlas framför en ledare. Sen skriver vi att dem jobbar jätte bra och många karameller har gått åt. Men ännu är det inte över. Nu är det final lopp och de ska ta sig till Baronessan på vingården och bjuda in ledaren som står där i grupp. Den som kommer dit först får hela 3 marianne karameller.


Under gårdagens event ledde jag och Rockmormor från andra konton. Vi hade helt enkelt blivit alldeles dementa och glömt bort att berätta för tanterna att dem inte fick göra dagliga. Så dem som gjort dagliga fick ta våra konton och Annie lånade även ut sitt konto. Så jag satt på Haley Underfalls konto och Amanda satt på Emma Shortroads konto. Lite snurrigt blev det men vi löste det fint endå tycker jag.

 

 
 

 
 

 
 
Haleys häst blev en tusenfoting innan final loppet, hihi.
 

 
 
Tog en smygbild på Courtney Silverhill! :O
 

 
Oj vilket långt inlägg det blev. Gillar ni när dem blir lite långa ibland eller struntar ni i att läsa då? :)
 

 



tyckte det var kul att läsa, men hade önskat fler bilder. men som jag redan vet, det kommer en video ist :D

2015-04-17 // 08:36:26

Tycker det är kul, man ha gärna fler bilder!❤️

2015-04-17 // 11:52:13

Älskar att läsa långa inlägg. :D

2015-04-17 // 13:41:02

Läser alltid :D
Spelar ingen roll vad du skriver .. läser ändå <3
kram :D

2015-04-17 // 15:04:35

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback