» Om ni hört rykten så vill jag försvara vår klubb «

Igår deltog vi på en stafett som en annan klubb anordnat, vi skulle tävla mot flera andra klubbar på ett helt nytt sätt. Vi har innan den här tävlingen blivit varnade för personen som skulle hålla i det, men eftersom allting såg väldigt bra ut inför tävlingen och personen som höll i det trots allt verkade väldigt trevlig så valde vi att möta dem och skapa vår egen uppfattning. Vi var riktigt peppade för det verkade vara ett roligt upplägg på det! Vi tränade och tränade, gissade vilka andra klubbar som skulle vara med och hur allting skulle gå till. Eftersom vi fått veta att klubbägaren skulle ha med sig 5 ekipage på tävlingen så antog vi att de andra klubbägarna skulle stå vid varje station och se att allting gick rätt till och fler ögon från fler klubbar gör ju att fusket minskar drastiskt då man inte blir partisk. Det är ju väldigt svårt att genomföra en tävling med det här upplägget men vi antog att ägaren hade koll på alla bitar eftersom allting innan tävlingen låtit väldigt bra. När vi kommer på plats är det ingen annan klubb utan det är bara vi där och vi blev lite fundersamma. Varför hade inga andra klubbar kommit dit? Vi börjar fundera över hur det ska kunna gå rätt till men väljer att inte försöka lägga så mycket energi på att styra upp det hela utan vi kör helt enkelt och litar på att dem har koll.
 
 

 
När tävlingen startar hör jag hur drakarna på ts direkt reagerar på att en person från den andra klubben springer iväg före vår drake. Det kan varit ett litet chattlagg eller vad som helst så vi valde att köra på. Snart hör vi hur vår person som står vid andra kontrollen säger "Men va, nej vad gör dom?" Och vi frågar vad som händer? Då hade deras person inte följt reglerna som var att man skulle springa igenom en person för att den ska få starta utan istället ha sprungit en bit innan. Här säger några på ts att vi direkt ska avsluta tävlingen då det inte alls är roligt att delta i någonting när klubben som anordnat tävlingen inte följer sina egna regler. Men vi sa att vi kör på till slutet och pratar med personen som anordnat tävlingen då, kanske kan det bli en omstart ifall några inte förstått reglerna? Resten av tävlingen gick hur bra som helst och alla sprang igenom sina kontroller, inget fuffens alls. Båda klubbarna var jätte duktiga, snabba och tog bra genvägar. Men det bemötandet vi fick när vi ifrågasatte personen som anordnade tävlingen kring genomförandet var hemskt. Personen blev rasande och vi kände mer och mer att de rykten vi hört innan tävlingen blev bekräftade. Vi bestämde oss tillslut för att gå därifrån och det skreks bland annat "Sneaky bitches" efter oss. Haha ja väldigt proffsigt anordnat helt enkelt? Nej jag förstår nu varför det inte var fler klubbar på plats faktiskt. Vi blev riktigt uselt bemötta och vi vart riktigt provocerade när dem skriker åt oss att vi inte kan ta en förlust och vi agerade utefter detta, men vi insåg ganska snabbt att hur vi än försökte förklara vår syn på tävlingen inte kom någonstans alls. Med handen på hjärtat, det är inte svårt att ta en förlust om de som vinner gör det sportsligt och är genuint duktiga. Men så var inte fallet vid denna tävling tyvärr.
 

 
Jag har som ni kanske vet grundat iden om tävlingslag i klubbar, därmed har jag haft mycket kontakt med andra klubbar och planerat och genomfört tävlingar tillsammans med andra ägare. Någonting jag alltid är väldigt mån om är att försöka göra motparten delaktig vid bedömning. Oftast vill den andra klubben att jag bedömer om vi tex har dressyr då jag kan det. Men jag erbjuder alltid personen att göra det tillsammans med mig och jag har även skickat protokoll till ägaren efter tävlingen. Min största mardröm är att någon skulle anklaga mig för att ha fuskat med resultat eller bedömt till min klubbs fördel. Därför har jag gjort ALLT för att slippa det och det gör man genom att bjuda in motparten och vara extremt tydlig med regler, upplägg etc. Den här personen valde att inte göra oss delaktiga alls vilket skapar misstanke redan från början. Vi fick tillomed fråga för att få veta vad personen skulle skriva när man skulle börja springa "kör, spring, 1 eller o ?". Alltså hallå eller?
 
För att "försvara" den andra klubben så har jag en liten teori kring vad som hände.
  • Inga klubbar dök upp och därför raserade kanske planen att det skulle finnas stationsansvariga från varje klubb som såg till att allting gick rätt till.
  • Klubben delade skärmar fick vi veta, därför satt dem antagligen på skype och personen som räknade ner skrek antagligen KÖR samtidigt som den skickade meddelandet. Därav blir vår start försenad då chatten kan ta nåra hundradelar på sig att skicka meddelandet till oss.
  • När den första personen kommer springandes till bron så ser den sin skärm före (så är det för alla) därför ska det kännas för en själv som att lagkamraten "segar" i starten då den ser dig lite senare. Men nu kan dem ha haft kontakt och sagt åt varandra när dem var vid kontrollen och personen som står där springer. Där blir det isåfall också fel eftersom det inte blir regelrätt i spelet, du ska springa när du ser att din lagkamrat sprungit igenom dig, inget annat. Så stod det i reglerna.

Det här är bara mina spekulationer men om det var så det gick till har jag en viss förståelse för att dem inte tycker att dem fuskat sig igenom tävlingen trots att dem faktiskt har det. Det var inte bara 10 drakar som stod vid starten och såg detta utan fler fans till oss fanns på plats. Vad klubben heter är inte viktigt då mitt mål med detta inlägg INTE är att smutskasta klubben som anordnat detta utan jag skriver det för att rädda vårt eget skinn. Det är oerhört viktigt för mig att klubbar vill fortsätta tävla mot Sneakydragons och även vårt lag och därför känns det så oerhört surt att vi deltagit på en så oseriös tävling som kan skada vårt rykte på grund av
att tävlingsanordnaren inte gjort sitt jobb.
 
I framtiden kommer jag gå ifrån en tävling som inte görs på rätt sätt, och ifall någon ifrågasätter mig kring hur jag anornat en tävling är det sista jag kommer göra att skrika fula ord i deras ansikten, det kommer inte göra deras misstankar mindre mot mig (Har hittils aldrig blivit ifrågasatt). Men att komma till en stafett där endast motståndarklubben håller koll på stationer (om de ens gjorde det) är ingen bra utgångspunkt. Att ingen annan klubb ville vara på plats var inte heller det bästa intrycket vi fått, det säger sig självt. Så om det är någon av mina läsare som hört rykten kring att vi i Sneakydragons inte kan ta en förlust så har ni min syn på hela tävlingen iallafall, vad ni väljer att tro på är ert eget beslut såklart.
 
 

 


usch vad dåligt ...............
fy fy fy.........
vilket Ärligt och bra inlägg du har skrivit...... <3
Jag ville komma i går och heja på er , men var hos mina kompisar.
Och hörde något om det här på kvällen / idag ...
blev förvånad att någon gör sååå..
men vill bara säga att du skrev ett super ärliga / bra inlägg <3
NI är dom bästa tycker jag !
kram

2015-02-22 // 14:15:25

men vad i helskotta höll människorna på med igår? :o
det kanske var tur att jag var utepå andra äventyr igår, annars hade jag blivit riktigt arg :o

2015-02-22 // 16:26:05

Sneaky bitches? VA FAN!? Vad är det för idioter som skriver så om bäst SD!? Tänk innan ni skriver för helvete! Riktig lågt där! Ni i SD kan ju bli riktigt ledsna för såna ord, alla blir det! Jag tror helt på DIN historia Nemo, att dom skriver Sneaky bitches (tycker jag) bevisar tillräckligt! Om jag får reda på vilka dom där är, då ska jag fan rapportera dom.. Ingen ska ostraffat komma undan efter att ha gjort såhär mot er! Ni har förlorat förut, mot vissa klubbar. Ni har inte blivit sura då. Man blir kanske så här minst: Aja, går bättre nästa gång. En förlust är en förlust.
Om vinnarna börjar hålla på såhär: VI VANN!! NI FÖRLORADE SÅ HÅRT!!
så är det dom som är förlorarna. Om jag vart där vet jag inte vad jag skulle göra. En sak vet jag, tappat kontrollen och börjat skälla ut dom.. Nemo, nästa gång ni blir varnade för en klubb, lyssna då. Då kan man slippa saker. Eller som ni gjorde, kom dit och ingen var där och flera ville avsluta när det snabbt blev kaos. Bättre att göra det än att fortsätta och riskera sånt, som folk varnat för.

2015-02-22 // 19:05:55

Sneaky Bitches? Seriöst!!!!??? Skaffa en hjärna och använd den och säg något snällt fy sjutton vad sur jag blev!! Vad i hela fridens namn håller vissa människor på med egentligen? Hade blivit så himla arg om detta hänt mig, jag hade faktiskt skrikit fula ord (svärord) även om jag inte svurit sedan typ... 2011, jag hade gjort det ,fy sjutton... vissa människor ska man inte lita på, varnar någon... ska man lyssna (Inte för att dömma dig <3)

2015-02-22 // 19:40:58

Sneaky bitches?? Hade jag varit där hade jag bra sprungit iväg och surat. Jag gillar att du skriver ett sånt ärligt inlägg <3
Vet du, idag i global chatt (server 2) så var det en tjej som sa "jag äger sneaky dragons" "jag är Evelina som äger sneaky dragon" Jag blev så trött på henne att jag var tvungen att gå ut i global för jag ville inte bli avstäng om jag började hota henne =~= (asså typ inte hota men, asså typ..... Vi säger att du fattar xD)

2015-02-22 // 19:46:31

Hejsan, jag är inte med i någon av klubbarna som tävlade men jag var där och såg på. Tyckte som många andra att det var lite rörigt men bland de två som skulle starta verkade det gå bra. Att det ena laget startade före det andra kan berott på chattlagg då jag själv är mycket van vid detta o det kan ju inte den som håller i tävlingen rå för. Dock tycker jag att det är fel att anklaga dem för fusk vid den kontrollen för den ända jag såg springa innan den 1a tävlande passerat igenom sin andra lagkamrat var en Sophia ifrån den klubben. Den andra startande stod snällt och väntade. Pratade dock med dem om det då jag fick höra ryktet och de var väldigt ledsna o stötta över att ha fått en anklagelse som ej stämmer. Efter att jag läst detta inlägg tänkte jag även att klart det blir fel om de sitter med Skype men de hade de inte gjort då jag mailade klubbägaren. Hon hade sagt att det var hon o hennes syster som såg på varandras skärmar o att systern då hade följt loppet så tävlingshållsren kunde stå i mål med Evelina. Resten var bara åskådare ifrån olika klubbar. Efteråt när ena klubben blev anklagad för fusket bröt det ut i säg chatt och flera som inte ens varit närvarande vid kontrollen det handlade om lade sig i och fula ord skreks emellan klubbarna och publiken. Detta var fult gjort av alla. Jag vill inte stå på en viss sida utan förklara att alla gjort fel som anklagat o skrikigt o sagt fula ord speciellt dem som inte ens sett vad som hänt. Hade alla bara lyssnat hade det blivit bättre men istället valde ni att skrika...

2015-02-23 // 00:36:55

Liv: det var jag som startade i första kontrollen och hon som sprang iväg först hade redan sprungit innan någon i sneaky ens hade fått meddelandet så fick alla i sneaky chatlagg men inte hon? Väldigt märkligt isåfall. Samt att jag precis som Malin såg att startande nummer två sprang iväg innan tjen före mig hade sprungit igenom och hennes syster fanns inte på plats på kontrollen bara en annan tjej ut det vinröda laget (som klubben påstått hade sprungit iväg men så var inte fallet då hon faktiskt stod på bron när jag kom dit. Ingen annan fanns på plats och det säger ju sig självt att inte bara en person kan kontrollera en hel tävling och vi fick inte ens frågan om vi ville ha en kontrollant på varje station. Angående Skype så sa klubbägaren själv i chatten att dom använde det, har dom ljugit för oss då eller ljuger dom nu? Klart vi kommer ifråga sätta detta? Sen att dom skrek glåpord efter oss det gjorde ingen ur sneaky vi försökte diskutera och ev be om en omstart men blev kallade en massa fula saker istället. Men vi lär ju inte tävla mot en så oseriös klubb nå mer för det var verkligen inte roligt att bli bemött på det sättet.

2015-02-23 // 15:59:02

Hahaha, jaså så var det?
Det jag såg när jag var där var att de i SD kom fram till klubbägaren och en annan tjej som stod brevid och sa att de var blacklistade och en av tjejerna i den klubben fick hatbrev efteråt!
Du kommer förmodligen inte publicera denna kommentar min det bevisar ju bara mer för mig vem du egentligen är! Annars får väl jag skriva om det själv!
/Sarah

Svar: Vem jag egentligen är? Mina kommentarer publiceras automatiskt :) Om du inte var där under hela tävlingen tycker jag inte att du ska uttala dig överhuvudtaget faktiskt. Och vad du tycker eller tänker om mig bryr jag mig faktiskt inte om eftersom du inte känner mig. Kram!
Courtney Silverhill

2015-02-26 // 13:11:45

Och så det sista ni sa var att ni skulle sprida dåliga rykten om den klubben vilket är exakt vad ni gör
/Sarah

Svar: Hur sprider vi dåligt rykte menar du? :) Har inte nämnt någonstans vad klubben ifråga heter.
Courtney Silverhill

2015-02-26 // 13:15:19

hej

2015-04-29 // 14:55:55

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback