» Starstable goes viskleken «

Har ni märkt att det kommer upp en skylt där det står "PATENT AV SNEAKYDRAGONS" när ni vill köpa något som är gult? Inte? Fan vad konstigt då måste supporten missuppfattat mig när jag skickade in en halv miljon till dem och bad om patent på färgen. Jaja värre saker har väl skett... Ja jag skämtar.
 
Har ni någon gång sett någon använda den här klubbklädseln? Hur många gånger då?
 
 
Ja jo jag har också sett det, närmare bestämt flera gånger per dag. Att medlemmar i klubben delar ut pikar till folk på grund av detta är inte alls konstigt, folk har antagligen tröttnat. Men anledningen till att jag drar upp det nu är för att några få sitter och hittar på att vi i Sneakydragons tror att vi "äger den gula färgen". Kan ju vara årets töntigaste grej någon hittat på.
 

 
Det här publicerade jag på Sneakydragons grupp igår:
 
 

 
Att ha en känd klubb på star stable online är någonting MÅNGA strävar efter, tyvärr vill flera åka snålskjuts påvägen dit och många har valt att göra det genom att kopiera vår outfit (även marknadsfört sig i global med hela vårt klubbnamn), men vet ni vad? En stor klubb utvecklas inte på en dag. När jag säger kopiera pratar jag om hela klädseln och plaggen INTE FÄRGEN. Jag har personligen aldrig orkat lägga större energi på det, det är som att be folk sluta bråka i global. Det kommer inte hända. Men det är skit trisst att folk vill att deras klubb ska förknippas med oss, gör er egen grej istället det är vad vi tycker. 
 
Det här är kopierat från Sneakydragons hemsida på fliken där våra klubbkläder finns:
"Nej vi har inte patent på vår outfit och vi vet att alla får klä sig precis som dom vill på Star Stable. 
MEN vi vet även att vi var först med att ha denna som klubbklädsel och vi vet att den sticker ut mer än de flesta andra klubbars klädsel som finns på spelet, därav att den ofta blir kopierad vilket vi tröttnat på. Vi uppskattar inte att andra klubbar använder sig av vår klädsel för att försöka locka medlemmar. Du väljer själv om du vill sno den men då får du ta konsekvenserna av att vi troligtvis iggar dig. Dessutom finns det massor av olika sätt att använda sig av just färgen gul om det är just färgen man är ute efter.  Det är även så mycket roligare om din klubb har en egen outfit som kännetecknar just ER och inte OSS."
 
HUR ÄR DET ENS MÖJLIGT ATT MISSTOLKA DEN TEXTEN? 
Näeeh vet ni.. Vi bryr oss inte om folk är gula, men vi är trötta på att vår outfit används i så många klubbar som den gör. Men NEJ vi kan inte göra någonting åt det förutom att ha åsikter kring det och vet ni vad? Det får man ha om man är beredd att stå för dem. BE YELLOW, BE HAPPY,THE SUN IS SHINING ON YOU!
 
 

 


Altid när jag ser någon med er outfit blir jag glad men många gånger är det inte nån från sd, så då blir man bisviken..

Svar: Jag förstår att det blir så! Även jag gör samma sak, ser en "Drake" och springer fram för o skrämmas oså äre ingen från min klubb. Hänt en miljard gånger kanske haha :)
Courtney Silverhill

2015-07-09 // 09:04:57
» lily

Du kanske inte ha märkt detta men det är flera som också väljer att ha just er outfit och "SNEAKY" eller "DRAGONS" i sitt klubbnamn, vilka kreativa typer de måste vara. Aja SD forever gult

Svar: Jo det har vi sett, det är väl just dom som man märker kopierar oss rakt av. Många gånger är det säkert för att dem är just fans men det blir så tråkigt i längden verkligen. :/
Courtney Silverhill

2015-07-09 // 10:06:19

En klubb har ordet Sneaky i sig, dom har också en gul klubboutfit... Har även sätt en del personer som bär just eran klubboutfit. En gång när hästmarknaden var vid Steves gård så såg jag en person som såg ut nästan precis som dig.. (När du fortfarande var vampyr..) Hon red på en friser och hade de gula kläderna du brukar använda mest..

Svar: Ja det har jag också sett många gånger :) Men det gör inte så mkt om folk härmar min karaktär, det är lite kul. Men just klubboutfiten har vi tröttnat på. Kram <3
Courtney Silverhill

2015-07-09 // 10:24:24

(y)

2015-07-09 // 10:30:43

Helt sant faktiskt. Har sett en hel klubb som både har namnet "Sneaky" och gul outfit.
Jag menar, varför har typ ingen helröd outfit? Eller Rosa? Eller Lila?
Har inte sett en ENDA klubb med en sån färg på klubboutfiten. Varför bara copa när ni kan ha snyggaste rödaste outfiten ever typ? (Rött är ju bäst ofc. Btw inget som har med ämnet att göra MEN jag hatar potatis :DDD)

Svar: Helt okej att använda färgen gul som sagt. Om man gör sin egen grej av det. :)
Courtney Silverhill

2015-07-09 // 10:35:24

Jg och min kompis skapade nyss En klubb, och även fast vi heter Walking Water har vi en lila outfit på oss, Vi såg så himla många som hade er outfit och både Jag och hon vart arga, dem får ju ha färgen gul med att copy rakt av Tycker jag inte om, Vi har som sagt lila och vill att fler ska ta andra färger de blir då mycket roligare då

Svar: Exakt! Det blir ju så enformigt om alla ska ha samma haha :) Lycka till med klubben!
Courtney Silverhill

2015-07-09 // 11:16:07

Det är precis så för klubben jag är med i! Våran klubb ä precis som SD en lite kändare och större klubb fast på S2. Vi har en väldigt speciell rosa klubboutfit som verkligen representerar oss och man blir väldigt trött på att se en person i den outfiten, tror att det är någon i klubben sedan går man fram och sedan är det någon annan.

Svar: Åh ja det är trisst! :(
Courtney Silverhill

2015-07-09 // 11:57:02

Hej Nemo!
Förut när jag var i server 2 så var det jättemånga som hade exakt samma klubboutfilt som SD. Jag blir så glad när jag ser en Drake och vill gå fram till den men då ser jag att det inte är någon drake, det är vääääldigt irriterande men igår så träffade jag flera drakar på den där utflykten ;) Tror att du kommer ihåg xD
Men nu till saken: Jag har sett JÄTTEMÅNGA som har just erans outfilt i server 2 men mer som har samma outfilt på server 1!
Jag ska ALLDRIG någonsin kopiera erans kläder om jag inte blir en sann drake♥️
(Hoppas vi träffas igen och gör flera utflykter xD )

Svar: Hej! Ja det var så mysigt igår, det blir fler utflykter! Stor kram <3
Courtney Silverhill

2015-07-09 // 12:24:13

Jättebra inlägg Nemo, du skriver alltid objektivt och sakligt och försöker aldrig smutskasta någon utan bara berätta hur det ligger till.
Världens bästa klubbledare!

Svar: Men åh tusen tack Evangeline! <3
Courtney Silverhill

2015-07-09 // 12:41:10

Har också märkt det och varje gång jag har gått med i en klubb och dem har likadan outfit som ni så blir jag arg för fattar direkt att dem har kopierat den från er. Jag skulle aldrig köpa eran outfit bara för att vara med i en klubb. Tycker också det är så sjukt respektlöst att folk kopierar den när ni säger att dem inte ska och att dem kan komma på något eget som kännertecknar dem. Hoppas folk börjar fatta det snart.

Svar: Tror tyvärr det är ett dött lopp, det kommer alltid finnas klubbar som kopierar :) Kram
Courtney Silverhill

2015-07-09 // 15:50:40

Ja, det är så tråkigt när man kopierar rakt av...
Klubboutfiten ska ju vara något speciellt så att man kan känna igen sin egen klubb.

Svar: Joo precis :) Men tyvärr är det inte så. <3
Courtney Silverhill

2015-07-09 // 15:50:51

Jag förstår att det inte är kul när någon kopierar rätt av men det gula utbudet är liksom väldigt begränsat och den gula färgen är typ den enda fina så om folk har den pikén och hatten så tycker jag inte ens att man ska pika. Sen angående Annie hon skrev faktiskt

"Jag förstår att flera klubbar har klubboutfits, men när andra klubbar ska ha samma färg som oss på sin klubboutfit, alltså de är i stort sett identiska med våran outfit så blir jag bara så less. Varför är den ens kul att ha en likadan oufit som någon annan har? Jag förstår verkligen inte. Sedan Gallerian i Jorvik City öppnades har utbudet av andra fina färger ökat. De är lila, orange, blå i alla möjliga nyanser och mycket mycket mer! "

Hon skriver klart och tydligt att hon tycker andra inte ska ha gult, för det finns massor av andra färger. Kanske tänkte hon sig inte för eller formulerade sig inte tillräckligt tydligt men i mina ögon står det att ingen annan klubb helst ska ha gul som klubboutfit och då förstår jag att folk reagerar?

No hate från mig :) Ville bara poängtera varför vissa kanske menar att ni vill ha patent på färgen gul när en klubbmedlem skriv sådär

Svar: JO absolut har man hakat upp sig på att hennes inlägg endast är riktat endast mot den gula färgen så blir den det (vilket den till en viss del är, men flera gånger talar hon om helheten i en hel outfit) vart ens fokus hamnar är ju olika, Det är inte något nytt att texter tolkas på olika sätt.

Det centrala Annie försöker få fram är många nuförtiden använder gult och gärna identiska med vår outfit och det gör henne less. Att utbudet på färger ökat borde öppnat fler dörrar för klubbar att skapa sig något eget och unikt. Många klubbar vill alltså inte skapa sig något unikt för sig själva utan medvetet väljer att ha likadan som vår klubb och ja anledningen till det är ganska självklar i många fall.

Letar man efter fel kan man hitta dem överallt. Det behövs inget geni för att få mer av Annies tankar kring detta utan såhär har hon svarat på några kommentarer i sitt inlägg:

"Jo men absolut, har de andra gula saker är det helt okej. Vet en klubb som kör på Vit-Gul outfit och de är ju helt okej eftersom vi har mer åt Svart-Gul outfit. De finns också flera olika nyanser på gul som kan användas. Men den klassiskt gula färgen används av oss, men visst gör dem en fin twist som SKILJER SIG FRÅN OSS så kan jag tycka att de är helt okej. Men de finns som sagt väldigt många andra färger också att välja mellan! :)"

"Ja men de är tråkigt. De är ju inte så att vi har paxat färgen, men när de kopierar exakta outfiten blir man lite ledsen. Förstår inte ens hur de kan vara kul att inte ha en egen och unik outfit."

"Menade inte att du som enskild person inte får bära gult, du får ha på dig precis vad du vill. Menar mer när en hel klubb ska ha nästan exakt likadan som vi, färg, kläder och utrustning."

"JA självklart. menade mer när en hel klubb ska ha den som klubboutfit och den är precis som våran! Självklart får man vara gul :D"
Courtney Silverhill

2015-07-09 // 16:40:31

Jag är lixom ''singel person'' eller vad man ska säga, jag är inte ägare av en klubb. Jag ÄLSKAR eran klubb outfit och har länge velat ha den. Men jag har alldrig vågat köpa den för att jag är ett stort fan äv er och vill inte bli iggad av er.. Men jag ville verkligen ha den... Så köpte den idag och har ingen klubb som jag kommer ha som klubb outfit! Bara rida runt i lite då och då :) Hoppas att det går bra, fast det står i texten xP

Svar: Du gör precis som du vill :) Jag kan inte tala för hur medlemmar gör och inte gör men personligen brukar jag inte försöka göra något åt det. Kram
Courtney Silverhill

2015-07-09 // 17:53:39

Min klubb (Sky Knights) har också gult på våran klubboutfit men inte samma klädesplagg, det är väldigt många som kommer fram och säger att vi måste byta klubbklädsel för att vi härmar Sneaky Dragons. Det är lite tråkigt.. :/

Svar: Klart det är tråkigt men outfiten är starkt förknippad med oss så antagligen därför folk gör så! Kram
Courtney Silverhill

2015-07-09 // 18:42:35

I dag när jag loggade in vid 7.00 fram tills nu så har jag sätt över 10 personer:/När jag fick höra att sneaky dragons fanns så slutade jag med min klubb för att vi hade en gul tröja så nu är jag med i en helt annan underbar klubb som inte för 5 öre har gult i sej:) Jag tror att ni har det svårt med det här med klubbens färjer:/ Våran klubb CVL tycker inte häller att det är kul när någon annan klubb har samma klubbklädsen:((((( Hoppas det ´blir bra och att de som härmar er byter:)

Kramar från mig<3

2015-07-15 // 10:04:32

Gud vad jobbigt jag skulle bli jättearg om nån härmade min outfit...

2016-02-21 // 08:32:48

hej ni är min drömklubb jag har alt som behövs till klubben. jag har gula kläder och handskar och hatt och skor jag har också en söt häst som också vill vara med. om jag får vara med så blir jag väldigt glad Med vänlig hälsning maja pandasong

2016-03-26 // 15:04:09

jag har en fråga vill ni spela starstable med mig? Med vänlig hälsning maja pandasong kramar från mig

2016-03-26 // 15:07:07

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback