» Nu jäklar! «

Igår fick många av mina kompisar semester så nu är jag inte lika lonely på dagarna, det firade vi in lite såklart så därför vart det inget SSO alls igår. Nu ska jag baka en paj på rabarber och jordgubbar från tomten som jag ska bjuda på ikväll då det blir middag med lite folk + pilkastning (asgrym). Har inte alls någon lust för SSO i vädret och allt omkring men kanske spelar nånting under dagen, får se vad som sker. Det byggs även pool här nu också så det är ju spännande o kika på. Ja ni behöver väl egentligen inte en massa ursäkter men nu vet ni varför inte bloggen frodas riktigt under helgen. Vad gör ni i sommarvärmen? Är nån på ridläger? Åhh gud saknar ridläger.. Brukade åka på träningsläger i göteborg med några kompisar där vi känner ägarna så vi lullade mest runt för oss själva och hade träningar 2 gånger om dagen. Bästa <3
 
 
Hittade ingen passande bild och har inget nytt att visa men kolla på mig och min marblejoy! Det här var över ett år sedan och jag köpte henne inte förens nu för några veckor sedan. Kärlek <3
 
 



Påväg till flyguppvisningen pappa och farfar :) Fast just nu är vi fast i världens längsta bilkö x_x

2015-07-04 // 10:31:05

Jag bara solar, jag var på hoppläger för 2 veckor sedan och där lärde jag mig att hoppa 1,10 meter och jag var hopprädd inann :D

Svar: Åh vad kul, duktig du är :D
Courtney Silverhill

2015-07-04 // 12:04:28

Mitt ridläger är redan slut D: Det var 22-25 Juni.

Tror jag är den enda i världen som längtar till hösten och skolstarten. Men det är för att jag saknar pöllarna och när skolan börjar börjar ridningen :3

2015-07-04 // 12:21:21

Skulle vilja vara på ridläger nu.
Men jag åker på ridläger om 19 dagar och jag längtar sååå himla mycket för att få träffa alla underbra hästar och kompisar igen:)
Har varit där varje sommar från 2013.
Jag ska vara på 7dagars och det är så himla mysigt ställe.
Vi rider dressyr,hoppar,hoppar fält, NH, uteritter, vi åker/kör häst, vi galopperar upp för sandbackar, En dag så rider vi långt och övernattar i tält (hästarna står i en stor hage en bit bort), Badar med hästarna osv.
Lite kul är det för vi rider akademisk ridning och jag som alltid rider engelsk ridning annars kommer dit lär mig så mycket nytt, Efter 2013 började jag tänkte mer på hästarna och hur dom mår osv.
Och det är inte så lätt alla gånger när jag inte är så duktig på akademisk ridning men jag lär mig nya saker hela tiden och vilken balans man får efter en vecka där för man rider utan sadel, så jag hoppar fält barbacka osv<3
Jobbigaste är när man ska säga hejdå till alla innan man åker hem igen.
Men lyckan man har när man är där sitter kvar lång tid....

Och jag har haft en underbar c ponny som är Skimmel och 11 år ett busfrö kan man säga!!
Haft han varje sommarläger och ett halloweenläger.
Valde han första gången för han var så jävla söt men viste inget om han, men efter alla avramlingar och alla fina/roliga minnen så är han den bästa ponnyn som alltid har det lilla extra <3

Finaste stället ever !!!

Svar: Låter så mysigt!! :) <3
Courtney Silverhill

2015-07-04 // 13:03:27

Köpte du den bruna andalusiern för länge sen men sålde den sen? Varför i så fall sålde du han/hon? :o
/Valen

Svar: Nej jag har velat ha henne länge men inte köpt förens nu :)
Courtney Silverhill

2015-07-04 // 18:17:53

Åker på ridläger på onsdag längtar ihjäl mig varit där en gång förut på mor och dotter läger men nu åker jag själv så jämra spänd. Åker på ridläger med islandshästar, den bästa rasen,och 5 pass i skogen och 1 i paddocken bästa ridlägret EVER!! Kolla gärna in dom sida www.dunebo.se är på tredagars ridläger,när vi inte rider lär vi oss bland annat nh (natural horsemanchip) och på kvällarna avrundar vi dagen med ett sparad
Nu ska jag äta glass och jordgubbar och längta tills ridlägret

Puss och kram och släpp trailern snart till din serie haha


Svar: Låter jätte härligt :D
Courtney Silverhill

2015-07-04 // 22:28:56

Vet du? Nu har vi också fått våra jordgubbar!! Just nu är det bara chill, glider runt och badar och spelar/bloggar så på kvällen. Men på Tisdag ska jag och en kompis på läger och tälta!! (Förra gången vi tältade ramlade typ tältet ihop xd) Sedan är det en vecka med farmor och farfar, mammas födelsedag och sen kommer ridlägret. Det är världens bästa ridläger i Dalarna. Ett litet, mysigt med bara 10 personer. Vi rider ca 5 h om dagen. Dressyr, hoppning, barbacka, långritt, uteritt, bad (med och utan hästar) horseball.... Förra året var vi bara 8 st som var med hela lägret och vi blev jättetighta. Två kände jag sedan innan (mina grannar), en var jag och tre stycken har jag fortfarande kontakt med (två av de väldigt bra vänner) och de två sista har vi tyvärr inte haft någon möjlighet att prata med, men hoppas de kommer tillbaks i år. Det finns bara islandshästar där och ja, de har bästa hästarna (även om det inte brukar gå så bra på lektionerna pga alla hästar är så vana vid turridning/uteritt så att de bara vill följa efter varandra). Längtar ihjäl mig, dock synd att jag vet att de tre som jag har kontakt med ska gå på ett annat läger för att vårt blev fullt :(.
Puss puss! <3 LOve u

Svar: Vad härligt det låter!! :) Kram <3
Courtney Silverhill

2015-07-04 // 22:44:49

Vi får hoppas att de bygger en bra pool.
Det är ju aldrig fel med poolhäng

Svar: Ja det får man hoppas! ;)
Courtney Silverhill

2015-07-05 // 12:03:59

Jag är ute på sjön med min familj och ska på ridläger och hoppas på att få min Favvohäst Cumini!

Svar: Awh gud vad mysigt :D
Courtney Silverhill

2015-07-05 // 13:48:02

Jag ska på ridläger om två veckor med mina hästar Danilo Dreams (5 år, rödskäck, welsh partbred)och Hello my name is Nice (14 år, fux, Connemara). Ett läger på 10 dagar där jag sover hemifrån, tror att det låg i närheten av Linköping. Min syster kommer vara handledare på det lägret ^^. Har åkt dit utan häst också, bästa lägret ever, syrran gillar Rufus bäst, men min favvis är (och kommer alltid vara)

HORTENSIA <3
Ha det bra all i sommar! :D

Svar: Vad myysigt! :) Kram
Courtney Silverhill

2015-07-05 // 15:52:47

Jag har åk på ridläger i 4 år nu men i år ska jag köpa en ny häst som kommer om 2 veckor så jag kommer ha fullt ut:) Men jag är rädd att jag ej hinner läsa din blogg fören på kvällen! Din blogg är den bästa i hela värden Nemo!!! Tycker mer om din blogg en min egna och min klubbs. Du är bäst Nemo<3 Min nya häst heter Pontus och är 11 år och en valack! Längtar<3 Är så arg och ledsen för någon har varit inne på mitt konto och sålt många av mina hästar:( Hade 36 och nu har jag 15 bara:( Det var samma dag jag gick upp i level 17 och jag skaffat min friser men som tur fick jag behålla honom:) Han heter Darkdiamond och en fin kille:) Men kingen är den bästa hästen på hela SSO och i hela värden!!! Kram<3 ha en bra sommar:)

2015-07-06 // 05:56:45

Du köpte ju den bruna frisern för ett år sen sa du ju och nu ett par veckor sen? :O
/Valen

Svar: MEN neeej haha på bilden är det inte min häst utan jag lånade en i sneakydragons för att jag ville ha den (över ett år sen) men jag har inte köpt den förens nu.
Courtney Silverhill

2015-07-06 // 11:24:04

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback