» Vill du prata med folk när du spelar? «

Hej på er, här kommer en liten rolig nyhet. Vi drakar pratar ju på en privat teamspeak kanal och Sasha Duskgirl från vår klubb har en egen server som knappt används längre, därav tänker hon göra den offentlig för star stable spelare, kul va!? Du som vill prata med någon när du spelar kan logga in och se vilka personer som sitter här och ifall det är någon du vill prata med. En liten fågel viskade i mitt öra att drakarna hoppar in på denna server ibland och pratar med er som sitter där. Jag kommer säkerligen också kika in någon gång. 
 
Info kopierat från Sashas blogg:
 
Vad är teamspeak? 
vad är team speak? - Team speak är ett program där man kan prata med folk,det är ungefär som skype fast lite bättre. Du behöver inte bjuda in folk i samtal, utan du skriver bara ditt namn och loggar in, och kan direkt börja prata med folk. 

Användnings regler!

1. Du måste använda ditt sso namn på servern så folk vet vem du är, heter du något annat så blir du utslängd från team speak! ENDAST star stable spelare på denna server

2. Visa Respekt till varandra och behandla alla väl! ( OTROLIGT VIKTIGT) 
inget bråk och tjafs! då får du en varning,upprepas det så blir du bannad från servern och får inte mer använda den! ni ska kunna sitta och prata med varandra utan onödigt bråk. 

3. Skulle de uppstå tjafs BYT RUM och rapportera direkt till mig! (sasha duskgirl-Admin) det olika rummen är tillför att det inte blir för många i ett rum. så länge ni kan komma överens får ni gärna sitta tillsammans. 

4. inget onödigt pokande till varandra, sitter folk i Gamez kanalerna så stör inte dom!

5. ni ska helt enkelt vara snälla mot varandra :) 

 


Jag gjorde denna lilla tutorial till klubben men även ni kan ju ha användning av den nu. Såhär skaffar du alltså teamspeak. 

 
 

 
Här finns en film som Sasha gjort om du inte förstår min fina bild tutorial ;) 
 
 
 

 

Serverns öppet tider under helgen (ändras varje söndag) 

Måndag - Varit

Tisdag - Varit

Onsdag - Varit

Torsdag - Varit

 

fredag- 16.30-21.30

 

lördag-11.00-22.00

 

söndag- 11.00-22.00


tiderna är beroende på när Sasha jobbar, hon går upp 5 på morgonen och vill därför inte ha på datorn hela natten eller dagen. Så kommer servern säga " Error" om du försöker logga in så betyder det att servern är nere.

server adress: 85.225.99.199 (Den här koden skriver du in när du klickat på connect)
Password: star1234 (lösenordet ändras 1 gång i veckan) 

 Lösenorden och dem uppdaterade öppetiderna kommer ni hitta på Sashas blogg, klicka HÄR för att hitta dit.


 

 



Jag önska att jag också kunde vara med men min mic funkar inte. :( När jag skypar använder jag altid min telefon.

Svar: Åh! Du får önska dig ett headset :) kram
Courtney Silverhill

2015-07-10 // 10:48:34

Finns team speak bara på dator?

Svar: Nej finns även för iphone och android tror jag! :)
Courtney Silverhill

2015-07-10 // 11:18:20

Om lösenordet ändras 1 gång i veckan, hur ska man veta vad det nya är?

Svar: Oh tack ska förtydliga det :) Sasha kommer lägga upp dem nya öppetiderna och lösenorden på sin blogg varje vecka.
Courtney Silverhill

2015-07-10 // 19:23:04

Superb, what a weblog it is! This website provides helpful information to us, keep it up.

2018-05-08 // 11:11:36

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback