» Bloggutmaning dag 15 - Om jag ägde SSO «

Oj vilket svårt inlägg det här är men jag ska göra mitt bästa och fatta mig kort. Många av sakerna jag tar upp vet jag inte ens hur man egentligen gör men ni förstår principen iallafall. Men vi säger som så att jag tar över ägandet av spelet idag, vi säger även att jag har gott om pengar. Vad hade jag gjort då? 
 
Om jag tog över star stable idag hade jag bett mina anställda sätta sig i ett rum och skapa ett brev där massor av information kring alla buggar i spelet finns. Jag hade suttit där tillsammans med dom och skapat det. Brevet ska innehålla information kring spelet problem och hur vi ska lösa det. Sen hade jag stängt ner hela spelet i en vecka och kastat in extra folk att fixa allting så att spelet är tipp topp och redo att köras vidare efter den tiden. För att inte förlora spelare hade jag lovat en ny hästras eller ett område och därefter anställt folk som faktiskt vet vad en häst är till att göra denna häst färdig för öppningen, kosta va de kosta vill! 
 
När spelet öppnades igen skulle launchern funka perfekt, fatal skulle vara ett minne blott och jag skulle även ha ordnat en butik där alla uppdrags belöningar finns att köpa tillbaka för dem som förlorat dem, även startkläderna.
 
Jag hade renoverat spelet precis som renoveringen av moorland men jag hade även kastat in fler ridbanor, nya hinder och mer vilda djur som hästarna reagerar på när man stöter på dem. 
 
Jag hade gjort spelet mer inriktat på häst, träning och tävling. Men även lagt ner krut på huvuduppdrag såklart. Med mer inriktning på tävling så skulle det bli omöjligt att lagga sig fram utan alla skulle tävla på samma villkor. Ett rankningssystem hade varit kul för tex. klubbarna. Jag hade introducerat dressyrtävlingar och nya dressyrbanor med domarbås. Hade även skaffat gamemasters som skulle hålla i öppna event ibland, även nationella championat skulle finnas.
 
Alltså: Spelet ska fungera perfekt och fräschas upp samt fokusera mer på HÄST. Det är vad jag hade gjort.
 
 
 
Vad hade ni gjort om ni ägde SSO? :)
 

 


Typ samma som du. Och att GM nästan alltid finns i Global. Det blir så mycket bättre stämning då!

2015-05-15 // 12:14:24
» Kakan

Nemo, varför äger inte du sso?! det var ju skit bra ideér :D

2015-05-15 // 13:41:55

Skulle gjort som du, och tagit bort fisket! Jag menar, VAD HAR FISKE ATT GÖRA MED HÄSTAR? Det är ju jättekonstigt att det finns med. Bra inlägg! :)

2015-05-15 // 18:46:18

Det första jag skulle ha gjort skulle vara att sparka support-Maria. Lätt! :D

2015-05-15 // 23:55:11

Åh önskar att du ägde sso! xD <3

2015-05-16 // 11:25:10

Åh! Varför kan inte du äga sso för? cx

Jag skulle även göra så att hästarna var mer levande! Även riktiga boxar som endast kan innehålla en häst. Och att hästen rör sig där inne, går runt, dricker, äter och sover. Även att den kommunicerar med de andra hästarna i stallet! Och hälsar på spelaren när h*n kommer in i stallet :D

2015-05-16 // 17:38:46

Bra ideer! Fast det första jag skulle göra skulle vara att fixa färgen på din stjärnglajjor c:

2015-05-16 // 22:47:15

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback