» Bloggutmaning dag 3 - Mitt hem «

Som många vet är vingården drakarnas hem, jag trivs väldigt bra här men på senaste har det blivit väldigt.. Vad ska man säga? Överbefolkat. Förut så stod vi ofta här och tog det lugnt, vingården var inte lika poppis förut och till en början gillade jag det inte för att det var alldeles för dött och snobbigt. Jag bodde först nere hos Steve där jag trivdes super bra, idag är det dock överbefolkat och fullt av fatal så trots att det ligger nära slottet så kommer jag aldrig flytta dit igen. På sommaren bodde jag i Valedale men tillslut flyttade även jag till drakgården.
 
Jag började trivas väldigt bra och genom agnetas uppdrag så vart vingården nästan det vackraste hemstallet på Jorvik (Efter Valedale). Jag har bott här i två år i sommar, är inte det helt sjukt? Fan vad länge jag spelat det här underbara spelet (bortsett från all skit som kommit på senaste hah). Men ja vingården är sjukt bra, det ligger mitt imellan allting! Det är närmast GÅD och hoppar du bakom ridhuset så är du i skördebyggden på ett nafs samtidigt som en ridtur ner till centrum (Silverglade) tar 2 minuter. Du kan springa rätt över fältet till ballongen på 1-2 minuter som tar dig till Dinodalen. Läget är perfekt verkligen..
 
Så ja jag trivs helt enkelt sjukt bra här MEN det absolut vackraste hemstallet är endå Valedale, det är så fridfullt och andlöst vackert verkligen.. Men det ligger verkligen inte bra till och därför har jag haft det som ett sommarboende under min speltid, dock tror ja inte jag bott där på några sommrar nu men det blir det nog ändring på :) Kanske ska man ta sig några veckors semester där? Vore så mysigt och det finns perfekta ridvägar för barbacka turerna.
 
Jag förstår mig verkligen inte på folk som bor i GÅD eller Jorvikstallet. Det måste vara så jobbigt! Men dem som jag vet som bor där är super nöjda, men alltså jag är för lat för att bo på ett sånt ställe. Känns väldigt.. Bondigt?
 
Vart bor ni, vilket är det bästa hemstallet tycker ni?
 
 
Vingården
 

 
 
Steve
 

 
 
 
 
Vackra Valedale
 




Bor hos Steve och trivs bra där, men har också funderat på att ta semester till något mer avlägset ställe :)

Svar: Det tycker jag du gör rätt i! :)
Courtney Silverhill

2015-05-03 // 10:37:21
» Ebba

Jorvikstallet okej.moorlAnd sämst.GÅD mysigt.steve okej.valedale supervackert.fortpinta jobbigt discomusik.firgrove näst bäst.vingården bäst.❤️😃

2015-05-03 // 10:42:25
» Lily

Jag är en som flyttar ofta. Men jag har mina favorit ställen och hat. Jag klarar absolut inte av hemstall som inte har öppna fönster. Det är viktigt med utsikten från dessa öppna fönster för mig. Och jag vill gärna att det ska vara ganska tomt där. Just nu bor jag i fort pinta. Det är faktiskt ganska fint runtomkring stallet om man tittar mer noggrant. Det är nära färjorna, transporten och bussen till gallerian men på lördag och fredag kvällarna hör man musik in i stallet.. men jag stör mig inte så mycket på det.

2015-05-03 // 11:31:10

Jag bor i valedale och stortrivs där!

2015-05-03 // 11:50:09

VINGÅRDEN *_*

2015-05-03 // 11:56:08

Valedale,trivs bra där! Så lugnt ochinte så mycket folk! Mysigt är det också😄

2015-05-03 // 12:39:49

Vingorden. Men even Valedalrle, det e so vackert der!

2015-05-03 // 13:12:49

Vingården! Helt klart! :D Det är nära till allt och väldigt fint! Inte så mycket folk när man är på server 3 ändå.. ;D Fast lite tråkigt alla uppdrag där är slut.. Det var mysigt med Trädgårdens uppdrag ♥ :)

2015-05-03 // 14:14:41

Tycker nog bäst om vingården,det är lagom långt till precis ALLT och är ganska mysigt också. Sen ÄLSKAR jag verkligen valedale,det är mysigt och lite folktomt. Där är vackert och allt bra därtill😍 har det ofta som semester boende. Sen har jag inte direkt några mer favvo ställen... Skulle gärna vilja testa att flytta till Dews....men där är ju stängt:-/

2015-05-03 // 16:55:37
» Ankan

Jag bor på vingården men
Valedale är enligt mig det allra bästa stället att bo på. Jag tycker att det ändå ligger ganska centralt, 2min springtur och så är man i centrum, nära till Dinodalen. Sen är det sisådär 3min till Fort Pinta med färjelägret så det är väl okej, dessutom är det SÅ VACKERT. Har funderat ett tag på att faktiskt riskera min Erfaren Ryttare och flytta till Valedale där jag spenderade hela hösten 2014.
Vingården är som du säger ett mycket fint stall med många möjligheter så jag har inget emot vingården, tycker bara det är lite för mycket folk. På vingården har man dessutom nära till obeservatoriet via Linbanan och jag håller just nu med mitt rykte inom A.E.E så det är lättare och roligare att springa från Vingården till Observatoriet än från Valedale.
//Ankan

Svar: Ja precis Vingården har bäst kommunikationer men Valedale är absolut vackrast! Har ni titlar i er klubb beroende på vart man bor? aldrig hört det förut haha knasigt :) kram
Courtney Silverhill

2015-05-03 // 18:47:11

Alltså mina favoriter är gåd, js, vd, vg, steves. Ja ganska många haha. Här är mina åsikter OM ALLA hemstall. Så spänn fast era säkerhetsbälten här blir en lång text!
Moorland:
Många hatar moorland och tycker det är uselt. Och det gör jag också haha. Alltså känslan är så torr och tråkig där. Dock efter renoveringen flyttade jag tid på stört XD Så just nu bor jag här..ehh dock får jag en känsla att jag kommer flytta väldigt snart. För det är fortfarande rätt så tort och tråkigt.
Fortpinta:
Fortpinta är ett roligt ställe. Perfa om man vill åka på solsemester, haha aka Hawaii stranden cx Men det är väldigt mysigt, jag är nog den ända som älskar discot HAHA.På kvällen kan man bara mysa ner på ponny promen och kela med pownisar och bada på stranden *-* SÅÅ mysigt! Men dock lite tråkigt det med hehe. Skulle nog också behövas lite renovering..
Firgrove:
Jag gillar inte Firgrove. Uch! Visst är det mysigt med den där musiken. Men om man går ut bara hemsk terräng!! Och tallarna runt hela byn gör det ännu värre haha. Förut var jag tvungen att bo där i flera veckor för sparade till en häst och kunde inte byta hemstall. Det var fruktansvärt. I början lite mysigt. Men bara efter nån dag hatade jag det! Visst är det ju nära till fg championat som är väldigt roligt :3 Och borgmästaren bor ju där. Men annars fy! Nej detta hemstall är nog mitt hat hemstall!
Valedale:
Valedale är jätte fint! (: Mysig musik. Inte så många folk. Berg i närheten. Nära dino dalen *-* Gulliga små hus! ^^ Dock, lite ödsligt. Lite fler folk skulle inte skada :3 Man känner sig så alone i vd. Men annars älskar jag det!
Steves:
Steves är ett bra ställe! Det är centralt och nära till allt.Nära slottet vilket är mysigt! Och nära många uppdrag. Så om man har mkt uppdrag på gång så är det smart att bo i steves. En paddock som man kan träna lite mini dressyr i :) Dock är det otroligt mycket folk. Och inte särskilt mysigt. Men det är ändå bra att bo där c:
Vingården:
Vingården är verkligen jätte fint!! Med alla blommor och allt som man får i Agneta uppdragen. Det har nära ridhuset. Och mitt älskade gåd. Baronessan bor där. Nära slottet. Centralt. Inte för mkt folk inte för lite mittemellan. Dock inte direkt något för mig just nu tyvärr. Det bara är så. Men ska nog säkert flytta dit igen. Bodde där förut och stormtrivdes då ^^
Gåd (GylleneÅsarnasDal)
Gåd är min favorit av alla! JAG ÄLSKAR GÅD! Gåd har alltid varit mitt favo område ända sen det släpptes! SÅ AMAZING! :* Mysigt höstlöv allt härligt! Jag älskar ju hösten! Många huvuduppdrag har varit här! Och om man vill till nåt centralt ta färja :3 ÄLSKAR GÅD!
Jorvikstallet:
Jorvikstallet är ett roligt och glatt ställe. Inte för mkt folk. Härliga djur i närheten. Jätte mysigt stall inget negativt!
Ja det var om all hemstallen undra vilka som orkade läsa? XD

2015-05-03 // 20:02:01

jag gillar fort pinta och valedale. Valedale är så mysigt och bra. Jag vet att jag fastnade mycket i dinodalen så jag flyttade till valedale och blev helt kär i det!
Sedan tog jag en tur i vår och flyttade till fort pinta. Det är nra sommar stall. Jag menar disco, utsikten är hav, stranden, fort! Där befinner jag mig nu. Det är bra för :)

2015-05-03 // 22:09:17

Hehe du förstår dig inte på mig bor i GÅD och trivs det är så lugnt och så!

2015-05-03 // 22:22:25

Jag tycker nog att fort pinta är bäst, centralt med den rosa transpoten och färjorna, ett stort shoppingställe i närheten och ett utmanande champ, man kan festa till det lite på fre-lör kvällar med disko och det finns en strand med svalkande vatten i närheten. Här finns det hästar att köpa, hästtränare man kan anlita och man störs inte av disko musiken i hemstallet längre, nu när det går att ändra

2015-05-03 // 23:49:47

Jag bor i ML, men VG är också bra. Mysigt och så. Men så har vi VD som är vääldigt mysigt! Sen går jag bott i JS och det är verkligen mysigt!!! Som att bo på landet.. Så jag är lite kluven mellan dessa stall :S

2015-05-04 // 08:21:39
» Pia

Bor i Moorland såå fint där!😱😂👌🏼

2015-05-04 // 12:04:31

Nor på Steves och älskar det!

2015-05-04 // 21:06:16

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback