» Utbilda hästar och tjäna pengar «

Jag började fundera på hur SSO skulle kunna utveckla sig inom just RIDSPORT som jag är väldigt inne på att dem verkligen behöver. Spelet är kul i sig men det behöver verkligen inrikta sig mer på HÄST. Jag funderade på det här med att vi köper dyra hästar för SC och tränar upp dem men eftersom man har runt 20 hästar så kanske det egentligen inte finns någon motivation att träna den nya hästen mer än att det är en tvångstanke och något man alltid gjort? Alltså mitt tävlingslag jag hade fick ju välja ut sina tävlingshästar inom de olika grenarna, jag kan tänka mig att dem fick motivation om det kom en ny häst man ville ha som tävlingshäst "Jag ska träna upp den här hästen för att tävla med den i laget" ni hajjar? Vet att många är duktiga på att levla men har ni en motivation till det och tycker ni att det är ROLIGT?
 
 
Jag tycker ju även att Quartern är otroligt rolig att levla men vill inte köpa en till för att jag inte tror att jag vill ha någon egentligen. MEN om vi säger såhär att man kunde köpa in hästar till sitt stall och ju mer man tränar dem destå mer stiger dem i värde? Då hade man kunnat driva som ett eget försäljningsstall och rikta in sig på raser ex. Jag tänker att det skulle finnas precis som med ryktes staplarna att man stiger i rykte hos vissa raser ju mer man tränar och ju mer pengar man får för dem, detta ska vara SVÅRT så att man inte kan träna alla raser och bli rik hur enkelt som helst utan det ska vara en utmaning. Jag hade lätt satsat fullt på frieserhästarna just eftersom den hästen förknippas med min karaktär. 
 
Det hade ju även varit roligt om man kunde sälja hästar till andra spelare och att det då alltid kommer stå i hästens manual att den är utbildad av mig osv. 
 
Vad ska man få betalt? 
Alltså jag tänker mig att när man har ett visst rykte med en hästras så får man en viss procent i SC men att det främst är JS eller unika föremål såsom utrustning eller liknande som man får betalt. OM man då säljer hästar till andra spelare väljer man själv vad man vill ha betalt för hästen och gör affär den vägen och då kan det såklart handla om rena SC. Har du mycket pengar? Då handlar du kanske av ett stall med mer rykte inom rasen. Har du mindre pengar? Ja då kanske du handlar av ett stall som inte har lika högt rykte. 
 
Hade varit galet kul, men tyvärr ser ju SSO ut som så att uppdateringar är hästar, uppdrag, områden eller kläder. Det är lite tråkigt men man kan ju förstå hur buggigt spelet skulle bli om dem uppfyllde alla mina önskningar med de servrarna dom har idag. hehe.. Sen skulle det säkert börja fuskas en hel del eftersom många har fler konton osv osv. Men ja en kul tanke bara som går att spinna vidare på lixom :) 
 



Jag tycker det är tråkigt att levla för att jag är ju inte med nån eller skypar skulle vara roligare om jag levla med nån samtidigt som jag skypar med den personen\personerna

2015-05-27 // 17:20:06

Jag har bara min arab i level 15, min frieser är level 12 och min fjording är level 10. alla mina andra hästar är under level 10...

2015-05-27 // 21:28:35

Är det bara jag i hela världen som älskar att levla? Jag brukar levla med mina kompisar och det e skit kul. Så ett tips nemo... Ha mini events i klubben där ni levlar, tro mig... Det går SJUKT mycket snabbare att levla. Jag levlade upp min sportfriser på en vecka:)

2015-06-01 // 10:30:28

Det där med att man kan hålla på med extrakonton. Man kan ju sätta en viss gräns för att kunna göra den saken. Beskrev nog krångligt, men jag hoppas du förstår vad jag menar! :)

2015-06-02 // 16:20:57

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback